بگذارید اسکوچیچ کارش را بکند

امید ابراهیمی در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: تیم‌ ملی در حساس‌ترین وضعیت قرار دارد

هافبک تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد مسئولان فدراسیون فوتبال تدارکات خوبی را در فیفادی آینده در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین،؛ امید ابراهیمی یکی از ستاره‌های باتجربه تیم ملی فوتبال محسوب می‌شود؛ هافبک سابق استقلال که چند سالی است در لیگ قطر توپ می‌زند، حالا در تب و تاب است تا دومین جام جهانی دوران فوتبالش را تجربه کند.

ابراهیمی در دوران حضور کارلوس کی‌روش و در جام جهانی روسیه یکی از نفرات اصلی تیم ملی ایران در میانه میدان محسوب می‌شد؛ او حالا در 35 سالگی با کوله‌باری از تجربه امیدوار است در بین 23 بازیکن نهایی ایران در جام جهانی 2022 هم قرار بگیرد و بتواند مسافر قطر شود.

ابراهیمی که تجربه خوبی از بازی در کشور قطر دارد و یک سال دیگر نیز در الوکره ماندگار است، نگرانی‌هایی بابت وضعیت تیم ملی دارد. او البته از دراگان اسکوچیچ و تصمیماتش حمایت می‌کند و معتقد است هجمه‌های ایجاد شده علیه سرمربی تیم ملی منطقی نیست.

خبرنگار «شهروندآنلاین» با امید ابراهیمی درباره شرایط خودش، اوضاع تیم ملی و برخی مسائل دیگر هم‌کلام شده که مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

*از اردوی قطر شروع کنیم؛ انتقادهای زیادی به شرایط اردو وجود داشت.

من فکر می‌کنم که همه چیز از لغو بازی با کانادا شروع شد. این مساله باعث شد تا فدراسیون فوتبال در عمل انجام‌شده قرار بگیرد و برنامه‌های تیم ملی کاملا به هم بخورد. کنسلی این بازی ناگهانی بود و در زمان اندکی که وجود داشت، عملا نمی‌شد بهتر از این کاری انجام داد. از طرف دیگر، دست فدراسیون فوتبال برای انتخاب حریف دوستانه هم با توجه به مسابقات رسمی در سراسر جهان بسته است و همین موضوع کار را برای فدراسیون دشوار کرد. در وضعیتی که وجود دارد تنها گزینه تیم ملی، قطر بود که اردو برگزار شود، اما فکر می‌کنم اردوی طولانی در شرایط جوی دوحه کمی بازیکنان را خسته کرد، اما همان‌طور که گفتم چاره‌ای وجود نداشت.

*فکر نمی‌کنی تیم ملی ایران باید با شرایط بهتری مهیای حضور در جام جهانی شود؟

قطعا همین‌طور است. مگر شما فکر می‌کنید ما بازیکنان و کادر فنی و حتی مدیران فدراسیون دوست دارند شرایط این‌طور باشد. به هرحال ما در کشورمان محدودیت‌هایی داریم. همه ما دوست داریم که با تیم‌های بزرگ بازی دوستانه انجام دهیم و اردوی خوب در اروپا داشته باشیم، اما در شرایط کنونی نمی‌توانیم مثل تیم‌های بزرگ اروپایی آماده‌سازی‌مان را انجام بدهیم و به نوعی باید با شرایط کنار بیاییم.

*کم بودن بازی‌های تدارکاتی به تیم ملی ضربه نمی‌زند؟

من می‌بینم که خیلی‌ها شرایط را با 4 سال پیش یا حتی سال‌های دورتر قبل از جام جهانی مقایسه می‌کنند، اما واقعا این مقایسه درست نیست. در دوره پیش، از چند ماه قبل، بازی‌ها، شرایط اردو و برنامه‌های تیم ملی مشخص بود، اما الان شرایط سخت است و البته که برنامه‌ریزی هم انجام نشده است. از طرف دیگر، زمان زیادی برای آماده‌سازی نیست و ما فقط یک فیفادی و چند روز قبل از جام جهانی برای آماده‌سازی و هماهنگی زمان داریم.

*بازیکنان تیم ملی در اردوی قطر گلایه‌هایشان را به گوش وزیر ورزش رساندند. فکر می‌کنی تغییری حاصل شود؟

فکر می‌کنم همه ارگان‌ها از جمله وزارت ورزش باید کمک کنند. تیم ملی نیاز به برنامه‌ریزی درست، اردوی مناسب و بازی تدارکاتی خوب دارد. واقعا حیف است جام جهانی را به این راحتی از دست بدهیم. بازی در جام جهانی بسیار دشوار است، من تجربه‌اش را دارم، اما متاسفانه ما هنوز نمی‌دانیم برنامه‌مان برای فیفادی بعدی که حدود دو ماه دیگر است، چیست. اینها قطعا به تیم ملی ایران آسیب می‌زند.

*در این حال و هوا، اسکوچیچ هم مخالفان زیادی پیدا کرده است. به نظرت جدایی او در این مقطع به صلاح تیم ملی است؟

اصلا این‌طور نیست. من از هجمه‌هایی که علیه کادر فنی تیم ملی به وجود آمد، تعجب می‌کنم. آقای اسکوچیچ به عنوان یک مربی با تیم ملی خوب کار کرده و نتایج خوبی هم کسب کرده است. فراموش کرده‌اید که تیم ایران بعد از مارک ویلموتس در دور اول انتخابی جام جهانی چقدر شرایط سختی پیدا کرده بود. شما در آن مقطع از هر کس می‌پرسیدید حتی امیدی به صعود به جام جهانی نداشت، اما آقای اسکوچیچ با اعتماد به نفس کار را در دست گرفت و توانست صعود مهمی را رقم بزند. ایشان زحمات زیادی کشیده و برایم عجیب است که این حجم از انتقاد برای چیست.

*به نظرت با اسکوچیچ در جام جهانی نتیجه لازم را کسب می‌کنیم؟

اگر ما در جام جهانی نتیجه نگیریم، قطعا همه نگاه‌ها به سمت اسکوچیچ و بازیکنان خواهد بود، اما آیا در شرایط کنونی مقصر نداشتن برنامه و بازی دوستانه اسکوچیچ است؟ مشکل ما جای دیگری است و همه هم این را می‌دانند. مگر اسکوچیچ باید بازی دوستانه هماهنگ کند؟ او کارش را انجام می‌دهد و مربی فوتبال‌فهم خوبی هم هست. بقیه موضوعات هم هجمه‌های نادرست و غیرمنصفانه‌ای است که برخی افراد با اهداف خاص مطرح می‌کنند. همه باید از ایشان حمایت کنیم و از هواداران فوتبال هم می‌خواهم اجازه بدهند اسکوچیچ کارش را با آرامش انجام بدهد.

*تو در جام جهانی قبلی یکی از نفرات تاثیرگذار تیم ملی بودی؛ حالا در 35 سالگی دوباره شانس حضور در جام جهانی را داری؛ به این مهم می‌رسی؟

برای هر بازیکنی افتخار است در تیم ملی باشد. خوشحالم که اکنون در تیم ملی حضور دارم. امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشم و باز هم در خدمت تیم ملی ایران باشم. من تمام تلاش خودم را در ماه‌های باقیمانده انجام می‌دهم تا یکی از نفرات مورد اعتماد سرمربی باشم و در لیست نهایی بازیکنان برای حضور در جام جهانی قرار بگیرم. با این حال، همه چیز به نظر سرمربی بستگی دارد و امیدوارم بهترین تصمیمات اتخاذ شود.

*وضعیتت با الوکره به کجا رسید؛ ظاهرا در فوتبال قطر ماندگار هستی.

بله، من یک سال دیگر با الوکره قرارداد دارم و مشکلی در این خصوص نیست. به فوتبالم در قطر ادامه می‌دهم و امیدوارم روزهای خوبی را در لیگ ستارگان سپری کنیم.

*حرف پایانی؟

امیدوارم همه مسئولان کمک کنند تا تیم ملی شرایط خوبی قبل از جام جهانی پیدا کند. یادم هست قبل از جام جهانی روسیه همه مسئولان و بازیکنان و کادر فنی و اجرایی متحد بودند و همه هرچه در توان داشتند، گذاشتند تا تیم ملی با بهترین شرایط عازم روسیه شود و نتیجه این موضوع هم بازی‌های خوبی بود که شما از تیم ملی مقابل تیم‌های بزرگ مراکش، اسپانیا و پرتغال دیدید. الان متاسفانه این اتفاقات کمرنگ است و فکر می‌کنم آن اتحادی که همه سراغش را می‌گیریم، وجود ندارد. تیم ملی در وضعیت حساسی است و فقط امیدوارم در ماه‌های باقیمانده تا جام جهانی همه مشکلات رفع شود و با روحیه خوبی عازم جام جهانی شویم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.