کروات نفاق‌انگیز فرانسوی!

جدال بر سر پوشیدن کروات در مجمع ملی فرانسه!

نمایندگان پارلمان فرانسه بر سر قوانین نحوه پوشش و اجباری شدن کروات در مجمع ملی فرانسه دچار اختلاف شده‌اند!

به گزارش شهروند آنلاین؛ نمایندگان پارلمان فرانسه بر سر قوانین نحوه پوشش در مجمع ملی فرانسه دچار اختلاف شده‌اند. احزاب جناح راست و محافظه‌کار خواستار پوشیدن اجباری کروات هستند. این در حالی است که حزب چپ درخواست ممنوعیت پوشیدن کت و شلوارهای گرانقیمت را دارند. رأی‌دهندگان به حزب چپ اغلب از طبقه کارگر و با اقشار کم‌درآمد هستند.

اریک سیوتی، از سیاستمداران جمهوری‌خواه، پیش‌نویس یک لایحه را ارائه کرده و خواستار اجباری شدن کراوات برای تمام نمایندگان جهت حضور در مجمع ملی بود. اکثر رأی‌دهندگان سیوتی از طبقه بانکداران و وکلا و قانون‌گذاران هستند‌.

در واکنش به این پیش‌نویس، روز ۲۶ ژوئیه همه نمایندگان زن از حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر (LFI)، که عضو ائتلاف سیاسی جناح چپ در فرانسه است، با کراوات در مجلس حاضر شدند تا بیش از پیش به این ماجرا دامن بزنند.

این لایحه از سمت «جبهه ملی»، حزب افراطیون راست‌گرا، نیز مورد حمایت قرار گرفت.

«رنو موسُلیه»، عضو سابق حزب جمهوری‌خواه و فرماندار کنونی ناحیه پروانس-آلپ-کوت دازور، نیز از پوشش اعضای حزب چپ در مصاحبه با شبکه خبری «بی‌اف‌ام تی‌وی» فرانسه انتقاد کرده و آن را نامرتب و کثیف خواند. او گفت این رفتار مناسب بچه مدرسه‌ای‌ها و بر خلاف تعهد اخلاقی افرادی است که نماینده یک ملت هستند.

خانم متونی، استاد علوم سیاسی سوربن می‌گوید: «بعضی از نمایندگان معتقدند که باید استایل پوشش‌ خود را متناسب با سلیقه رأی‌دهندگان خود انتخاب کنند، در حالیکه عده‌ای دیگر معتقدند باید از رأی‌دهندگان خود متفاوت بوده و به عنوان نماینده مردم لباس‌های شیک و آبرومندانه بپوشند.»

مترجم: مهرناز الماسی
منبع:
connexionfrance.com

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.