ایران- برزیل؛ تب والیبال بالا رفت

بلندقامتان ایران دوباره شگفتی می‌آفرینند؟

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل سه‌شنبه شب در مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جهان یک مسابقه مهیج و جذاب را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، اگرچه روزهای گذشته بیشتر مسائل ورزش کشور به فوتبال اختصاص داشت اما تب والیبال هم برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی بالا بود و قطعا سه‌شنبه شب بالاتر نیز خواهد رفت.

تیم ملی والیبال ایران بعد از صعود به مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جهان حالا آخرین بازی این مرحله را مقابل برزیل برگزار خواهد کرد و امیدوار است از این مرحله نیز صعود کند.

شاگردان عطایی به دنبال شگفتی‌سازی

طی روزهای گذشته اعضای تیم ملی والیبال تمرینات خود را برای مسابقه با برزیل در لهستان دنبال کردند. در تمرینات اخیر بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی از بازیکنان بارها خواسته که به صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند و البته که آنالیز دقیقی از شرایط برزیل به بازیکنان ارائه شده است. عطایی و دستیارانش در روزهای گذشته عملکرد بازیکنان را زیرنظر گرفتند تا بتوانند بهترین شرایط را برای مسابقه سه‌شنبه شب ایجاد کنند. شاگردان بهروز عطایی در گروه خود بعد از هلند در جایگاه دوم قرار گرفتند، درحالی‌که برزیل با اقتدار و صدرنشینی به جمع ١۶ تیم نهایی راه یافت. به همین خاطر مشخص است که بلندقامتان ایران کار سختی در این مسابقه خواهند داشت. با این حال عطایی، شاگردان خود را برای شگفتی‌سازی دوباره آماده خواهد کرد.

برزیل به دنبال قهرمانی است

تیم ملی والیبال برزیل در 15 بازی از 18 بازی قبلی خود مقابل ایران به پیروزی رسیده است که آخرین مصاف آنها در لیگ ملت‌های والیبال بود که با برد برزیل همراه بود. سه پیروزی تیم ملی ایران مقابل برزیل هم در مسابقات لیگ جهانی والیبال  ۲۰۱۴ به دست آمده است. مشخص است که برزیل در کنار تیم‌هایی مثل ایتالیا و لهستان در بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان و در شرایطی که روسیه پرافتخارترین کشور این مسابقات غایب است، برای کسب جام قهرمانی تلاش می‌کنند. با این حال شاگردان عطایی در لهستان حضور دارند که برنامه زردپوشان را برهم بزنند. هرچند که کار بسیار دشواری خواهند داشت.

اسلحه پنهان عطایی برای مسابقه حساس

بر خلاف انتظار، محمدجواد معنوی‌نژاد در مرحله گروهی فرصت خاصی برای بازی پیدا نکرد و به جز چندباری که برای دفاع روی تور به زمین آمد، توسط بهروز عطایی به کار گرفته نشد. در حقیقت سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت که بیشتر از امیرحسین اسفندیار و مرتضی شریفی در کنار میلاد عبادی‌پور استفاده کند. با این حال محمدجواد معنوی‌نژاد در تمرینات با آمادگی قابل توجهی حاضر شده است. این ستاره والیبال ایران می‌تواند سورپرایز تیم ملی در مسابقه سه‌شنبه شب برابر برزیل باشد. با توجه به اینکه معنوی‌نژاد کمتر به بازی گرفته شده شناخت زیادی نسبت به او وجود ندارد و اصلا بعید نیست که در تقابل با برزیل در ترکیب شروع‌کننده عطایی قرار بگیرد. چراکه این کار را عطایی در تمرینات گروهی نیز انجام داده است.

این تیم می‌خواهد بلندپرواز باشد

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال که حدود یک‌ماه قبل برگزار شد، ‌نسبت به گذشته جوانگرایی زیادی داشت و بسیاری از بازیکنان برای اولین‌بار کنار هم قرار گرفتند. در تورنمنت جاری اما شرایط از نظر تجربی بسیار بهتر شده است. نسل جدید والیبال ایران که پوست‌اندازی ویژه‌ای را در تیم اجرا کرده، حالا برای موفقیت‌های آینده تلاش می‌کند و قطعا دیدار با برزیل فرصت مناسبی است تا این تیم بتواند خودش را نشان بدهد.

ترکیب احتمالی ایران در شروع مسابقه با برزیل به شرح ذیل است:

علی‌اصغر مجرد، محمدطاهر وادی، میلاد عبادی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و  محمدجواد معنوی‌نژاد.

گفتنی است؛ دیدار ایران و برزیل ساعت 23:30 سه‌شنبه شب در سالن آرنا گلیویس شهر گلیویتسه لهستان برگزار می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.