حرف‌های مهم وزیر درباره حواشی متعدد ورزش

سجادی: من هم شنیده‌ام که استیضاحم به خاطر تاج است

وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری خود درباره مسائل مهمی حول ورزش کشور و البته حواشی موجود صحبت کرد.

به گزارش شهروندآنلاین، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح سه‌شنبه در نشستی خبری حضور یافت و توضیحات مفصلی را درباره موضوعات ورزش کشور بیان کرد. بخش هایی از این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

پیگیر تعلیق جودو هستیم

سجادی با بیان مشکلات سال قبل ورزش، تصریح کرد: کم توجهی به ورزش بانوان از دیگر مسائل بود که الان شرایط امیدوارکننده است. در بحث فوتبال مشکل تبلیغات محیطی داشتیم. کوران رقابت تیم ملی فوتبال برای جام جهانی، برخی از چالش‌ها و اختلافات حقوقی بین دستگاه ورزش و رسانه‌ها هم از دیگر مسائل ما بود. تعلیق جودو خبر خوبی نبود، این رشته محرومیت خود را دارد و در حال پیگیری هستیم تا به وضعیت خوبی برسیم. از IOC کمک گرفتیم اگر جودو تعلیق است ورزشکار ما از حقوق خود جا نماند و این مجوز را گرفتیم برای کسب سهمیه با پرچم المپیک رقابت کنند.

به کارت زرد مجلس احترام گذاشتیم

وی در مورد مقوله استیضاح خود که این روزها مطرح می شود، تصریح کرد: منشا آن را نمی دانم و سوال، تذکر، استیضاح ابزارهای قانونی مجلس و نمایندگان است و قطعا باید پاسخگو باشیم و یکبار سوالی از بنده مطرح و اعلام کردیم قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش وجود دارد و بر اساس آن 6 ماه وزارتخانه مهلت داشته تا آیین نامه مربوط به این آیین نامه را مدنظر قرار دهد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: توضیحات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم و اعلام کردیم از ظرفیت های قانونی استفاده کرده ایم و همواره ورزش کشور طی 40 سال گذشته در فراز و فرود بوده است. کارت زرد دادند ما هم احترام گذاشتیم. امکان دارد باز هم از من سوال کنند.

استیضاح به خاطر تاج؟

وی در مورد اینکه آیا استیضاح شما به خاطر تاج جدی است، گفت: باید در مجلس این موضوع باز و مراحل قانونی طی شود. من هم مثل شما شنیدم بنابراین اگر سوالی داشته باشند باید من پاسخگو باشم.

حق پخش شاخص امتیازدهی به باشگاه‌ها است

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که مشکلات حق پخش تلویزیونی هنوز مطرح است و نزدیک به ۵ هزار میلیارد گردش مالی فوتبال بوده اما صدا و سیما پول کمی به ورزش می‌دهد، تصریح کرد: داستان حق پخش در دنیا نیم قرن پیش در فوتبال آمریکا شروع و 10 سال بعد در کنگره تصویب شد. این اخبار به فیفا رسید و آنها هم استقبال کردند. فیفا به دنیا ابلاغ کرد هر کشوری می‌تواند از حق پخش استفاده کند و حالا این موضوع شاخص امتیازدهی به باشگاه‌هاست. من مشکلات سرخابی‌ها را گفتم که یکی از مولفه‌ها که AFC مطرح کرده تعیین تکلیف حق پخش بود. این یک شاخص برای امتیاز دادن به باشگاه‌هاست.

واکنش به اتفاقات تیم ملی فوتبال

سجادی در خصوص تغییرات نیمکت تیم ملی فوتبال و سفر به قطر، تصریح کرد: بیشتر آنها پیگیر مطالبات و پاداش‌ها بودند. من متهم شدم کار غیر حرفه‌ای انجام دادم، به دستور رئیس جمهور رفتم و با وزیر ورزش قطر هم دیدار داشتم. قرار بود تیم ملی به کانادا برود که آن اتفاقات افتاد و خوب نبود. ما پیگیری هم کردیم، در نهایت تیم ملی در قطر اردو زد. همکاران من در ابتدا به قطر سفر کردند و گفتند اوضاع شکننده است. با رئیس جمهور صحبت کردم و گفتند نیازهای آنها تامین شود. من رفتم، استیلی گفت چند بازیکن می‌خواهند با شما خصوصی صحبت کنند.

زیدان 15 هزار یورو برای مذاکره می‌خواست!

سجادی ادامه داد: با اسکوچیچ صحبت کردم و گفتم بازیکنان می‌خواهند با من حرف بزنند او گفت مشکلی نیست و شما برادر بزرگتر ما هستید. همه مطالب خود را گفتند، از فدراسیون هم نمایندگانی حضور داشتند. کسی به خودش اجازه نداد به مباحث فنی ورود کند الان هم می‌گویم هر بحثی دارند به خوبی حل شود. گفتیم تصمیم درست فنی بگیرید ما حمایت می‌کنیم، می‌خواهید کی‌روش را بیاورید از نظر مالی حمایت می‌کنیم، گفتیم زیدان را می‌خواهید به ترکیه بروید و صحبت کنید او تشریفات خاص دارد. زمانی که در سایپا برای حضور او مذاکره کردیم، یک ماه بعد جواب داد ۱۵ هزار یورو بدهید ما مذاکره کنیم! گفتم تصمیمی که می‌گیرید مردانه بایستید. گفتند شما چه می‌گویید گفتم ما که نباید بگوییم. بالاخره رای به تثبیت اسکوچیچ دادند. از گزینه‌های داخلی هم دایی، نکونام و قلعه‌نویی را گفتند گفتم برای ما فرقی ندارد و از نظر مالی تامین می‌کنیم.

فدراسیون هر تصمیم فنی بگیرد، حمایت می‌کنیم

وزیر ورزش درباره اینکه آیا انتخاب کی‌روش باشد، حمایت می‌کنید ادامه داد: از اینجا به بعد هر تصمیم فنی می‌گیرند، باید عاقلانه و درست باشد. از هر تصمیمی باشد حمایت می‌کنیم. ما به مسائل فنی ورود نمی‌کنیم.

سجادی در پاسخ به این سوال که اگر استعلام بگیرند شما با حضور کی‌روش موافقت می‌کنید و آیا با شما صحبتی داشته‌اید، تصریح کرد: میرشاد ماجدی گفت من گفتم تصمیم خرد جمعی باشد و همه جوانب را بسنجند. پولادگر چندین جلسه داشت، نکات مثبت و منفی را در این جلسات نوشت. مشخص کردند اولویت‌های فوتبال چه کسانی هستند. فدراسیون به نتیجه برسد ما حمایت می‌کنیم اما آنها حتی تلفن هم نزدند بپرسند و در این خصوص چیزی به ما نگفتند. این صحبت‌ها در فضای مجازی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.