اسطوره دخترکشی!

درباره نمایش «شفیره» که در تالار چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه است

شهروندآنلاین: نمایش «شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه‌پیری که چندی پیش با حضور مرضیه برومند روی صحنه افتتاح شد، در تالار چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

به گزارش شهروندآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «شفیره» به عنوان یکی از تازه‌ترین نمایش‌های تئاتر شهر از روز دوشنبه چهاردهم شهریور ماه در تالار چهارسو این مجموعه روی صحنه رفته است. این نمایش که پیش‌تر در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و هفدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران– مبارک نیز روی صحنه رفته و در بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی حرکت، طراحی نور، طراحی لباس و موسیقی موفق به دریافت جوایزی شده بود، شکلی مدرن و اقتباسی آزاد از نمایشنامه «مده‌آ» اثر اوریپید است که به صورت فیزیکال و عروسکی و البته بدون دیالوگ اجرا می‌شود و کارگردان به کمک نمایه‌سازی قصه و با استفاده از حضور آدم‌ها و عروسک‌ها داستان نمایش خود را روایت می‌کند. داریوش فائزی، مهرنوش بلمه، حامی علیزاده، سهند جعفری‌زاد، رؤیا صدوقی، نگین تقوی راد، وصال امینی در این نمایش به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده که «تنها در صورتی پسر زنده خواهد شد که شاه گلوی دختر را ببرد و خونش را بریزد. پادشاه چنین کرد». به بیانی دقیق‌تر داستان نمایش افسانه‌ای و اسطوره‌ای «شفیره» درباره پادشاهی بدون فرزند است که یک‌شب آوای زنبوری در گوش او می‌پیچد و راز فرزند‌دار شدنش را می‌گوید. بعد از چند ماه، ملکه فرزندان دو قلو به دنیا می‌آورد. دختری سرخ‌مو و پسری مرده. پادشاه از اینکه پسر مرده است غصه‌دار می‌شود. دوباره آوای زنبور در گوش او طنین‌انداز می‌شود تنها درصورتی‌که گلوی دختر بریده شود پسر زنده خواهد شد. پادشاه گلوی دختر را می‌برد از خون دختر گلی می‌روید سرخ رنگ. سال‌ها می‌گذرد تا یک روز مرد دریانوردی به همان ساحل قدم می‌گذارد و گل را می‌بیند و…

بابک نصیری‌خواه «آهنگساز»، مهدی شاه‌پیری، داریوش فائزی، حامی علیزاده «طراحان حرکت»، علی ذاکری، کتایون رزم‌حسینی، مهدی شاه‌پیری «طراحان صحنه»، مهرنوش بلمه «طراح عروسک، طراح لباس، دوخت لباس، ساخت عروسک و آکسسوار»، رضا خضرایی «طراح و مجری نور»، امیر قادری «طراح چهره‌پردازی»، غزال بلمه «طراح پوستر و بروشور»، نوید اکبری مبارکه «دستیار کارگردان و برنامه‌ریز»، نسیم تاجی «دستیار دوم کارگردان»، علی ذاکری «مدیر صحنه»، میلاد گودرزی «عکاس و سازنده تیزر»، سعید سیادت «مجری طرح» دیگر عوامل اجرایی نمایش «شفیره» را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که نمایش «شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه‌پیری همه روزه ساعت 19 با قیمت بلیت 80 هزار تومان در تالار چهارسو میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.