ابتکارات هلال احمر در اربعین امسال چه بود؟

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر گفت: تجهیز 200 پایگاه و موکب مردمی، افزایش 25 پایگاه درمانی نسبت به اربعین گذشته و همچنین راه‌اندازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر در نجف اشرف از ابتکارات این جمعیت در اربعین سال جاری بوده است

به گزارش شهروند آنلاین؛ موسوی در تشریح جزئیات تمهیدات و اقدامات هلال‌احمر در راهپیمایی و حماسه بزرگ اربعین سال جاری گفت: براساس پیش‌بینی حضور میلیونی زائران، هلال‌احمر از ماه‌ها قبل برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن و پشتیبانی امدادی و درمانی این مراسم در ایران و عراق برنامه‌ریزی کرده بود.
موسوی افزود: در اربعین سال جاری، علاوه بر فعالیت پایگاه‌های امدادی ثابت و موقت در داخل مرزهای کشور، برای اولین بار ۱۳ پایگاه امدادونجات در 10 کیلومتری خاک عراق و برای خدمت بیشتر به زوار راه‌اندازی شد. این پایگاه‌ها در مسیرهای شلمچه تا نجف (2 پایگاه)، مهران تا نجف (3 پایگاه)، مرز خسروی تا نجف (2 پایگاه)، مسیر باشماق و تمرچین تا نجف (2 پایگاه) و در مرز باشماق، مرز تمرچین، پشت مرز چذابه و مرز خسروی هر کدام یک پایگاه در نظرگرفته شده و در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.
وی ادامه داد: در اربعین سال جاری برای اولین بار 10 قرارگاه مرزی هلال‌احمر نیز همزمان با فعال شدن مرزهای خسروی، سومار، تمرچین و باشماق راه‌اندازی و مشغول خدمت به زوار شدند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر به توسعه خدمات درمانی در عراق ویژه ایام اربعین نیز اشاره کرد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده درباره افزایش مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال‌احمر ایران در عراق، امسال تعداد درمانگاه‌های فعال، توسعه چشمگیری پیدا کرد و 25 درمانگاه بیشتر از مجموع درمانگاه‌های سال 98 برای خدمت به زوار اربعین پیش‌بینی و راه‌اندازی شد. همچنین برای اولین بار ۶ بیمارستان در کشور عراق با حضور متخصصان ایرانی خدمات سطح سه درمانی را به زائران اربعین ارائه می‌دهند. درمانگاه زرباطیه هم امسال برای رسیدگی به مشکل گرمازدگی در داخل خاک عراق، و 5 درمانگاه اختصاصی دندانپزشکی در عراق با 80 یونیت، راه‌اندازی شد.
موسوی همچنین از تجهیز 200 موکب و پایگاه مردمی برای خدمت رسانی به زوار خبر داد و گفت: دارو و تجهیزات این پایگاه‌ها از سوی هلال‌احمر تامین می‌شود و در این پایگاه‌ها خدمات سطح یک به زائران ارائه می‌شود.
وی افزود: تونل هوای سرد در چندین درمانگاه برای رفاه بیشتر زائران بیمار در نظر گرفته شده و امسال برای اولین بار، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر در نجف و همچنین اتاق بحران مشترک بیمه و هلال‌احمر با شماره 6612 و پاسخگویی آنلاین برای انسجام بخشی بیشتر به خدمات امدادی و درمانی راه‌اندازی شده است./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.