اسطوره، گل‌کوچک‌بازها را به صف کرد

تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین قهرمانی در آسیا استارت زد

تیم ملی فوتسال ایران بعد از وقفه‌ای چهارساله، در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا می‌کند و امید دارد عنوان قهرمانی خود را تکرار کند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، فوتبال داخل سالن همواره یکی از رشته‌های پرمخاطب نزد ایرانیان است. فوتسال ایران در سالیان گذشته به واسطه داشتن ستاره‌های تکنیکی بسیار، توانسته در جهان هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، چه برسد به رقابت‌های قاره‌ای که چندین عنوان قهرمانی را در آسیا به نام خود ثبت کرده است.

حالا با گذشت چهار سال از آخرین قهرمانی ایران در رقابت‌های آسیایی فوتسال، تیم ملی کشورمان بار دیگر در تورنمنتی که از سوم مهرماه شروع می‌شود، حضور پیدا می‌کند و امیدوار است بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. ایران در مرحله مقدماتی این بازی‌ها با تیم‌های لبنان، اندونزی و چین تایپه هم‌گروه است.

شمسایی ماند تا امیدها زنده شود

بدون تردید نقطه قوت تیم ملی فوتسال ایران وحید شمسایی است؛ اگرچه ستاره‌هایی از دل لیگ و حتی فوتسال اروپا در تیم ایران عضویت دارند، اما حضور شمسایی به عنوان اسطوره این رشته ورزشی در دنیا و آقای گل سابق جهان در رأس کادر فنی ایران مهم‌ترین نقطه اتکاست.

شمسایی بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال، با بیان اینکه به میرشاد ماجدی رأی داده، استعفای خود را به صورت شفاهی و بعد کتبی تقدیم مهدی تاج کرد، اما این استعفا در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رد شد. مدیران فدراسیون تصمیم گرفتند با توجه به نزدیکی مسابقات قهرمانی آسیا، دست به ترکیب کادر فنی تیم ملی فوتسال نزنند و به همین دلیل شمسایی کارش را از سر گرفت و تیم خود را آماده قهرمانی آسیا کرد.

لیست نهایی اعلام شد

وحید شمسایی که چند روز قبل تیمش را در یک تورنمنت تدارکاتی به زمین فرستاد، صبح روز یکشنبه لیست نهایی بازیکنان ایران را برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام کرد.

سینا پرکاس، سعید مؤمنی، محمدحسین درخشانی، حمزه کدخدایی، محمدرضا سنگ سفیدی، علیرضا رفیعی‌پور، مسلم اولادقباد، مهدی اسدشیر، سالار آقاپور، مهدی کریمی، حسین طیبی، علیرضا جوان، سعید احمدعباسی و محمدحسین بازیار 14 بازیکنی هستند که شمسایی برای مسابقات آسیایی به میزبانی کویت انتخاب کرده و امید زیادی به نفرات خود دارد.

پوست‌اندازی در تیم ملی؛ تلفیق تجربه و جوانی

یکی از نکات مهمی که از حدود یک سال قبل وحید شمسایی روی آن تاکید داشت، تغییر نسل تیم ملی فوتسال بود. شمسایی آرام آرام این مساله را در تیم ملی شروع کرد و حالا کار به جایی رسیده که نسبت به جام جهانی فوتسال (که سال گذشته برگزار شد) پنج، شش چهره جدید را در تیم ملی می‌بینیم. از این رو، تیم ایران با تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها راهی کویت خواهد شد تا بتواند از عنوان قهرمانی چهار سال پیش خود دفاع کند.

4 سال در حسرت قهرمانی

مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، بازی‌های سال 2020 چندبار به تعویق افتاد و در نهایت لغو شد. به همین خاطر تیم ایران مثل سایر تیم‌های ملی فوتسال در آسیا چهار سال برای حضور در این تورنمنت منتظر ماند و حالا امیدوار هستیم شاگردان شمسایی بتوانند بار دیگر مدال خوشرنگ طلا را از آن خود کنند.

12 از 15؛ پرافتخارترین در آسیا هستیم

تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی به مسابقات آسیایی می‌رود که از مجموع 15 دوره قبلی این بازی‌ها 12 بار جام قهرمانی را به دست آورده است. دو مقام سومی در سال‌های 2006 و 2012 و یک عنوان نایب قهرمانی در سال 2014 تنها دوره‌هایی است که تیم ایران قهرمان آسیا نشده است.

حالا شاگردان وحید شمسایی به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا به دنبال تکرار این عنوان هستند و اگرچه شاهد تغییرات زیادی در تیم ملی هستیم، اما انتظار طرفداران فوتسال جز تکرار عنوان قهرمانی در آسیا نیست.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.