از اهمیت کنگره حزب کمونیست چین تا فرصت اندک «لیز تراس» برای بقا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 17 اکتبر 2022

گاردین دوشنبه، 17 اکتبر 2022 گزارش داد حتی متحدان لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، هشدار می‌دهند که او فقط چند روز فرصت دارد تا پست نخست‌وزیری خود را احیا کند. فایننشال‌تایمز بر سخنرانی شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، در افتتاحیه کنگره ملی یک‌هفته‌ای حزب کمونیست که در پکن برگزار است، تمرکز کرد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«خداحافظی سربازان وظیفه در یک دفتر جذب و پذیرش نیروی انسانی در مسکو. انتقاد از بسیج عجولانه و اتفاقی، گسترده است.»؛ این توضیحی است که همراه تصویر اصلی نیویورک‌تایمز آمده و حاکی از اعزام روس‌ها به مناطق جنگ با اوکراین است.

در گزارش مربوط به این تصویر آمده: «با وجود قوانین سخت‌ علیه انتقاد از «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین، رسانه‌های اجتماعی روسیه مملو از صحنه‌هایی مانند این تصویر است… ویلیام آلبرک، متخصص نیروهای مسلح روسیه و مدیر برنامه کنترل تسلیحات در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، سازمانی تحقیقاتی مستقر در لندن، گفت: «به این سربازان در بهترین حالت نیازهای اولیه را می‌دهند و در بدترین حالت چیزی نمی‌دهند و آنها را به میدان نبرد می‌فرستند، که نشان می‌دهد این افراد به معنای واقعی کلمه، خوراک توپ هستند.»

گاردین

به گزارش گاردین، حتی متحدان لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، هشدار می‌دهند که او فقط چند روز فرصت دارد تا پست نخست‌وزیری خود را احیا کند. در گزارش صلی این روزنامه آمده پس از آنکه کریسپین بلانت، نماینده کهنه‌کار حزب محافظه‌کار، اعلام کرد که برای نخست‌وزیر «بازی تمام شده است»، لیز تراس برای بقای سیاسی خود می‌جنگد.

گاردین ادامه می‌دهد که وزرا مشتاقانه منتظر باز شدن بازارها در صبح امروز (دوشنبه، 17 اکتبر) هستند تا ببینند آیا تصمیم لیز تراس برای برکناری وزیر دارایی سابقش، کواسی کوارتنگ، نتیجه داده است یا خیر.

فایننشال‌تایمز

روزنامه فایننشال‌تایمز دوشنبه، 17 اکتبر 2022، بر سخنرانی شی جین‌پینگ در افتتاحیه کنگره ملی یک‌هفته‌ای حزب کمونیست که در پکن برگزار است، تمرکز کرده که با تصویری از این مراسم همراه است. این روزنامه در گزارشی با عناوین «لحظه حیاتی» و «شی دوره سوم را ترسیم کرد» می‌گوید که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، در سخنرانی خود اهدافی را از «اتحاد چین و تایوان» تا «جنگ همه‌جانبه و تمام‌عیار مردمی علیه کووید -19» ترسیم کرد.

(کنگره یک‌هفته‌ای حزب کمونیست چین صبح یکشنبه، 24 مهرماه، با حضور حدود 2300 نفر از نمایندگان این حزب از سراسر کشور در پکن آغاز شد؛ کنگره‌ای که انتظار می‌رود در پایان آن، شی جین‌پینگ ۶۹ ساله، سومین دوره رهبری خود را آغاز و جایگاهش را به‌عنوان قدرتمندترین حاکم چین از زمان مائوتسه تونگ تثبیت کند.)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.