دولت بریتانیا نمی‌تواند همه مشکلات مردم را حل کند/ بازار داغ اخراج از توییتر

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 5 نوامبر 2022

شنبه، 5 نوامبر 2022، روزنامه فایننشال‌تایمز بر آخرین تحولات در شبکه اجتماعی توییتر پس از سکانداری ایلان ماسک متمرکز است. تغییرات اقلیمی موضوع گزارش اصلی روزنامه گاردین است و تایمز هم با ریشی سوناک، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، مصاحبه کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، گاردین و تایمز به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

روزنامه فایننشال‌تایمز بر آغاز اخراج کارکنان توییتر پس از اینکه ایلان ماسک سکان هدایت این شبکه اجتماعی را به دست گرفت، متمرکز است. گزارش اصلی می‌گوید ایلان ماسک، رئیس جدید توییتر، شروع به کاهش نیروی کار 7500 نفری این پلتفرم کرده است. تصویری از این میلیاردر در میان نام آگهی‌دهندگان بزرگ که در حال حاضر از توییتر خارج شده‌اند، از جمله کارلسبرگ و خودروسازی فولکس واگن، در صفحه نخست فایننشال‌تایمز به چشم می‌خورد. فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد که ایلان ماسک از زمانی که شرکت توییتر را خریده است درباره «کاهش شدید درآمد» هشدار می‌دهد.

(ایلان ماسک، مولتی میلیاردر کانادایی-آمریکایی به تازگی در قراردادی ۴۴میلیارد دلاری کنترل توییتر را به دست گرفته و مدیر اجرایی آن شده است.)

گاردین

تغییرات اقلیمی موضوع گزارش اصلی روزنامه گاردین است با این تیتر: «رئیس سازمان ملل: بدون معاهده اقلیمی به فنا خواهیم رفت». این روزنامه از هشدار جدید آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، درباره تغییرات آب و هوایی گفته است. دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید اگر کشورهای ثروتمند توافقنامه‌ای با کشورهای فقیر درباره آب و هوا امضا نکنند، محکوم به فنا خواهیم بود. این هشدار همزمان است با آماده‌شدن رهبران جهان برای شرکت در نشست اقلیمی COP27 سازمان ملل متحد در مصر.

تایمز

روزنامه تایمز تصویر اصلی خود را به جانشین لیز تراس در داونینگ استریت اختصاص داده است همراه با این تیتر: «سوناک می‌گوید دولت نمی‌تواند همه مشکلات شما را حل کند».

ریشی سوناک، نخست‌وزیر جدید بریتانیا اولین مصاحبه مهم خود را از زمان تصدی پست نخست‌وزیری با این روزنامه انجام داد. از ریشی سوناک نقل شده است که به مردم هشدار می‌دهد دولت نمی‌تواند در میانه آشفتگی اقتصادی مشکلات همه مردم را حل کند. او همچنین اذعان کرد که اعتماد به حزب محافظه‌کار به دلیل تصمیمات جنجالی لیز تراس، نخست‌وزیر سابق، در زمینه اقتصاد و مالیات، آسیب‌ دیده و امیدوار است با بودجه پاییز در 17 نوامبر، اعتبار اقتصادی را ترمیم کند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.