هوای کشور سردتر می شود اما تهران همچنان آلوده است

کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با شهروند آنلاین

استان‌های شمالی کشور از فردا 6 تا 8 درجه سردتر می‌شود و این کاهش دما در شمالشرق کشور محسوس‌تر خواهد بود اما کارشناسان سازمان هواشناسی برای جنوب کشور نیز گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را پیش بینی کرده‌اند.

این روزها هوا در تهران و برخی از کلان‌شهرها به‌شدت آلوده است و این آلودگی‌ها نگرانی‌های زیادی برای کارشناسان محیط‌زیست ایجاد کرده است.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار شهروند آنلاین اعلام کرد که این هفته جوی آرام در بیشتر نکات کشور حاکم است و امروز و فردا  در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، انتظار بارش باران را داریم.

او توضیح داد که از روز چهارشنبه سواحل دریای خزر بارانی خواهد بود و دمای هوا در این قسمت از کشور تا 6 درجه کاهش پیدا می‌کند.

گودرزی با اشاره به اینکه دمای هوا  در شمال شرق کشور از فردا تا روز پنجشنبه بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت، ادامه می‌دهد: از فردا تا پنجشنبه با توجه به شرایط پایداری و سکون نسبی جو، شاهد کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در تهران و کرج خواهیم بود.

از بعدازظهر روز  چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در مناطقی از خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، شرق استان‌های کرمان و هرمزگان افزایش می‌یابد که احتمال خیزش گردوخاک برای این مناطق نیز وجود دارد.

او هوای تهران را برای امروز و فردا ابری پیش‌بینی کرده و می‌گوید: بیشینه دمای تهران امروز به۲۴ درجه و فردا ۲۵ درجه سانتی‌گراد خواهد شد و فردا و پس‌فردا نیز تهران غبار محلی دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.