شگفتی‌های یک جام غیر قابل پیش‌بینی

حذف بلژیک و آلمان آخرین اتفاقات عجیب تورنمنت نیست

شگفتی‌های رخ داده در جام جهانی قطر با حذف زودهنگام بلژیک و آلمان تکمیل شد؛ آیا باز هم اتفاقات عجیب در راه است؟

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با پایان دور گروهی رقابت‌های جام جهانی اتفاقاتی را شاهد بودیم که کمتر کسی می‌توانست قبل از شروع تورنمنت آن را پیش‌بینی کند. شگفتی‌های رخ داده در طول مسابقات مرحله گروهی باعث شد تا بسیاری از فوتبال‌دوستان تعجب کنند و خیلی‌ها مسابقات بزرگ 2022 را جام شگفتی‌ها بنامند.

شگفتی‌های جام جهانی 2022 قطر با حذف زودهنگام بلژیک و آلمان ادامه یافت و حالا این احتمال می‌رود که با توجه به درخشش تیم‌هایی که تصورش را نمی‌کردیم، در دور حذفی نیز شاهد اتفاقات عجیب در مستطیل‌های سبز کشور قطر باشیم.

ژاپن و مراکش، معادلات را بر هم زدند

اگر به کسی گفته می‌شد که بلژیک و آلمان در جام جهانی قطر در مرحله گروهی حذف می‌شوند، قطعا آن فرد را به دیوانگی متهم می‌کردند، اما این اتفاق رخ داد. آلمان قافیه را به ژاپن باخت و بلژیک بازنده سرشکسته مقابل مراکش بود تا این‌گونه دو شگفتی رقم بخورد.

بلژیک که زمزمه‌های بسیار زیادی در مورد اختلافات درون‌تیمی آن شنیده می‌شد، در نهایت پس از برد کانادا، مقابل مراکش شکست خورد و در روزی که موقعیت‌های زیادی از دست داد، برابر کرواسی مساوی کرد تا اولین شگفتی رقم بخورد و‌ شیاطین اروپایی حذف شوند.

اما این آخرین شگفتی روز یکی مانده به آخر دور پایانی گروهی نبود. چه کسی باورش می‌شد ژاپن، اسپانیا را ببرد و مقدمات حذف آلمان را تدارک ببیند؟ اما این اتفاق هم رخ داد. سامورایی‌ها، ماتادورها را شکست دادند تا مانشافت به خانه بازگردد. به جز صدرنشینی ژاپن (در گروهی که اسپانیا و آلمان هستند) و مراکش (با حضور بلژیک و کرواسی)، اصلی‌ترین شگفتی جام جهانی حذف آلمان و بلژیک به عنوان دو مدعی اصلی است که قطر را به قتلگاهی برای آنها تبدیل کرد.

نسل طلایی بلژیک باز هم ناکام ماند

بلژیک در سال‌های اخیر تیمی را در اختیار داشته که نفراتش همه ستاره بوده‌اند و در تیم‌های بزرگ باشگاهی توپ زده‌اند. بلژیک یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا در سالیان گذشته بوده است؛ آنها در جام جهانی روسیه با تیمی که متشکل از نسل طلایی‌شان بود، یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رفتند، اما در نهایت به عنوان سومی تورنمنت رسیدند. شاگردان مارتینس برای این جام برنامه‌ریزی زیادی کرده و بسیار امیدوار بودند که بلژیک با ستاره‌هایی نظیر هازارد، دی بروینه، کورتوا و… یکی از مدعیان باشد. آنها بعد از شروع خوب مقابل کانادا، ناگهان همه چیز را از دست دادند و حذف شده بزرگ دور گروهی لقب گرفتند.

آلمان نشانی از قهرمان نداشت

قهرمان جام جهانی 2014 در این تورنمنت ستاره‌های چندان زیادی نداشت. آنها اما برای رسیدن به مراحل پایانی به تیم بودن خود می‌نازیدند و تلاش می‌کردند. شکست در بازی اول جام مقابل ژاپن اما همه چیز را برای ژرمن‌ها خراب کرد و کار آنها برای صعود به اما و اگر رسید. اگرچه آلمان توانست تساوی مقابل اسپانیا و برد مقابل کاستاریکا را کسب کند اما آنها برای صعود تفاضل گل کم آوردند و حذف شده بزرگ مرحله گروهی لقب گرفتند.

شگفتی‌ها ادامه دارد؟

در چنین فضایی اینکه در مراحل حذفی نیز شاهد حذف شدن چند تیم مقتدر دیگر هم باشیم، عجیب به نظر نمی‌رسد. وقتی سرمربی تیم ملی مراکش می‌گوید برای قهرمانی وارد مسابقات شده یا اینکه سرمربی ژاپن از هدف بزرگ شاگردانش حرف می‌زند، هیچ بعید نیست همان‌طور که تونس مقابل فرانسه به برد رسید یا عربستان موفق شد آرژانتین را شکست دهد، باز هم اتفاقات عجیبی رخ بدهد. بی‌شک این موضوع به جذاب‌تر شدن جام جهانی در مراحل حذفی خواهد افزود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.