«فاجعه قرن»؛ تراژدی و معجزه/ فریاد برای کمکی که هرگز نیامد

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 11 فوریه 2023

شنبه، 11 فوریه 2023، واشینگتن‌پست با تیتر «فریاد برای کمکی که هرگز نیامد» از زلزله‌های مرگبار اخیر در سوریه و ترکیه گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، گاردین و دیلی صباح به شرح زیر است:

واشینتگتن‌پست

«فریاد برای کمکی که هرگز نیامد» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است از شهر زلزله‌زده جیندرس در استان حلب سوریه که در آن آمده: «در این منطقه فراموش‌شده در شمال غربی سوریه، تحت کنترل شورشیان، هیچ امدادگر بین‌المللی برای نجات وجود نداشت. فقط 6 مایل دورتر، آن سوی مرز در ترکیه، هزاران تن اقلام امدادی به داخل سرازیر شد. تیم‌های پشتیبانی از نقاط دور حتی تایوان به درخواست کمک دولت ترکیه پاسخ دادند. در شهر ویران جیندرس، حداقل 850 جسد تا صبح جمعه پیدا شده است. اگرچه صدها نفر هنوز مفقود هستند، اما تعداد کمی باور داشتند که جانی برای نجات باقی است. محمود حفر، شهردار شهر، گفت: ما اینجا به کمک نیاز داشتیم، از اینجا کمک خواستیم. هرگز نیامد.»

گاردین

گزارش اصلی روزنامه گاردین در روز شنبه، 11 فوریه 2023، می‌گوید که وزارت دارایی در حال بررسی پیشنهادی برای گسترش عظیم مراقبت رایگان برای کودکان یک و دو ساله در انگلستان است، اقدامی که در بودجه بهار نیازمند میلیاردها هزینه است. این گزارش ادامه می‌دهد: «با این‌حال، اکنون نگرانی‌هایی در خزانه‌داری درباره هزینه احتمالی 5 تا 10 میلیارد پوندی پیشنهاد بزرگ مراقبت از کودکان وجود دارد، به‌طوری که یکی از منابع می‌گوید جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس، نگران هزینه‌هاست و بعید است چنین پیشنهاد پرهزینه و گسترده‌ای را تایید کند.»

دیلی صباح

«فاجعه قرن تراژدی و معجزه را با هم آورده است» عنوان گزارش اصلی دیلی صباح، روزنامه چاپ ترکیه است همراه با عکس‌هایی از زلزله‌ای مهیب که ترکیه و سوریه را به شدت لرزاند. در این گزارش آمده است: «نزدیک به یک هفته پس از زلزله‌ای مصیبت‌بار که ویرانی‌های گسترده‌ای در 10 شهر جنوبی ترکیه بر جا گذاشت، تلاش‌ها برای نجات جان انسان‌ها نتایج مثبتی داشته است، چنانکه بسیاری از زیر آواری که  «فاجعه قرن» خوانده می‌شود، زنده بیرون کشیده شده‌اند.»

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، همچنین روز شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه‌های بزرگ روز دوشنبه به 22 هزار نفر نزدیک شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.