بحران بانکی در آمریکا ادامه دارد/ چرا آنها به غریبه‌ها شلیک می‌کنند؟

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، اول می 2023

دوشنبه، اول می 2023، فایننشال‌تایمز تیتر زد: «بانک آمریکایی فرست ریپابلیک به فروپاشی نزدیک است». دیلی‌تلگراف گفت: «پرستاران بیماران سرطانی برای اولین‌بار اعتصاب می‌کنند» و واشینگتن‌پست پرسید: «چرا آمریکایی‌ها این‌قدر سریع ماشه را به سمت غریبه‌ها می‌کشند؟»

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، دیلی‌تلگراف و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«آمیزه‌ای از ترس؛ سلاح گرم موج تیراندازی را تشدید می‌کند» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که این‌گونه آغاز می‌شود: «چرا آمریکایی‌ها به غریبه‌ها و همسایگان تیراندازی می‌کنند؟ همه چیز به ترس برمی‌گردد.» در گزارش آمده: «در سراسر کشور در این ماه، حداقل چهار مرد به سمت شخصی که تصادفا در محدوده خودشان دیدند، تیراندازی کردند که منجر به کشته‌شدن یک نفر، زخمی شدن دو نفر و گلوله‌باران یک خودرو شد. چرا مردم اینقدر سریع ماشه را به سمت غریبه‌ها می‌کشند؟ کارشناسان به مجموعه‌ای از عوامل اشاره می‌کنند: دسترسی آسان به اسلحه، خرید و فروش سلاح گرم برای دفاع از خود و احساس رو به رشد در میان آمریکایی‌ها، به‌ویژه جمهوری‌خواهان، که امنیت در محیط زندگی‌‌شان رو به زوال است.»

دیلی‌تلگراف

روزنامه دیلی‌تلگراف پوشش خود را از اعتصاب 28ساعته پرستاران بر سر حقوق و شرایط کار، که از شامگاه یکشنبه آغاز شد، بر تاثیر آن روی بیماران سرطانی متمرکز کرد و تیتر زد: «پرستاران بیماران سرطانی برای اولین‌بار اعتصاب می‌کنند». این روزنامه گزارش داد: «مشاور ارشد امور پرستاری دولت انگلستان، دیم روث می، گفت که از کالج سلطنتی پرستاری به دلیل توافق بر سر کاهش حیاتی آثار مخرب اعتصاب‌ها سپاسگزار است، اما اعتصابات هنوز تاثیر بسیار مهمی بر خدمات درمانی خواهند داشت و بیماران ممکن است مدت طولانی‌تری در انتظار بمانند. این اعتصاب بر حدود نیمی از سازمان‌های خدمات بهداشت ملی انگلیس موسوم به «ان.اچ.اس» تأثیر خواهد گذاشت.»

فایننشال‌تایمز

«بانک آمریکایی فرست ریپابلیک به فروپاشی نزدیک است، همزمان مانگر درباره وام‌های مشکوک‌الوصول هشدار داد» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است که به تداوم بحران بانکی در آمریکا پرداخته است؛ آنچه منجر به ورشکستگی دو بانک بزرگ سیلیکون ولی و سیگنیچر بانک در این کشور در اوایل ماه مارس شد. در گزارش آمده: «بانک فرست ریپابلیک (First Republic)، در حال فروپاشی است، این در حالی است که سرمایه‌گذار کهنه‌کار، چارلی مانگر، گفت بانک‌های آمریکایی پر از وام‌های  مشکوک‌الوصول هستند. اظهارات این مرد 99ساله پس از آن بیان می‌شود که نهادهای نظارتی ایالات متحده تلاش کردند نجات‌دهنده‌ای برای خرید این بانک بیابند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.