ویدئو/ خیبر، اسرائیل را وحشت‌زده کرد!

آنها از پیشرفت و اقتدار دفاعی ایران می‌ترسند

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» از سوی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع رونمایی شد. موشک خیبر موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است. از جمله ویژگی‌های بارز موشک خرمشهر، برخورداری از سامانه هدایت و کنترل در فاز میانی پرواز است که استفاده از این سامانه و موتورهای هدایتگر در سرجنگی منجر به کنترل وضعیت و اصلاح مسیر سرجنگی در خارج از جو می‌شود.
اما رونمایی از این موشک موجب نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است. روزنامه جروزالم پست در گزارشی با اشاره به رونمایی از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن خیبر، توانمندی موشکی ایران را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست.

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» از سوی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع رونمایی شد.

موشک خیبر موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است. از جمله ویژگی‌های بارز موشک خرمشهر، برخورداری از سامانه هدایت و کنترل در فاز میانی پرواز است که استفاده از این سامانه و موتورهای هدایتگر در سرجنگی منجر به کنترل وضعیت و اصلاح مسیر سرجنگی در خارج از جو می‌شود.

اما رونمایی از این موشک موجب نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است. روزنامه جروزالم پست در گزارشی با اشاره به رونمایی از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن خیبر، توانمندی موشکی ایران را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست.

در گزارش این روزنامه آمده است که ایران در شرایط کنونی در حال توسعه توان موشک‌های سوخت جامد و سوخت مایع خود و همچنین درصدد افزایش توانمندی خود در بخش موشک‌های کروز و دقت این موشک‌هاست و واضح است که تلاش برای توسعه موشک‌های دوربرد می‌تواند شامل موشک‌های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای باشد، که اوج تهدیدات موشکی محسوب می‌شود.

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واکنش به رونمایی از موشک خرمشهر۴ تلاش کرد این دستاورد دفاعی ایران را مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و محدودیت‌های فعالیت‌های موشکی گنجانده شده در آن جلوه دهد. همچنین سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز مدعی شد که آزمایش موشک خرمشهر ۴ توسط ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پاسخ در توئیتی نوشت: «همان دولتهای غربی خاصه آمریکا و فرانسه که نقش مهمی در تحریک و تسلیح رژیم بعث صدام به تجاوز نظامی و موشک‌باران شهرها و مردم بی‌دفاع ایران داشتند و در صدر صادرکنندگان تسلیحات به منطقه قرار دارند، امروز از پیشرفت و اقتدار دفاعی ایران ابراز نگرانی می‌کنند. آنها با ایران قوی مخالفند.»

اما رونمایی از موشک خیبر تنها دلیل نگرانی رژیم صهیونیستی نیست.

رزمایش نظامی نیروهای زمینی «حزب الله» در جنوب لبنان در نزدیکی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، که بزرگترین و سازمان یافته‌ترین مانور اخیر بود باعث نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است زیرا قابلیت‌های نظامی بسیار پیشرفته‌ حزب‌الله را به ویژه در زمینه جنگ‌های زمینی نشان داد.

در این مانورها استفاده نکردن از سلاح موشک‌های پیشرفته، تمرکز کردن فقط بر حمله زمینی و حمله به مرزها قابل توجه بود و این به معنای تلاش برای ضربه زدن به نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی است که ضعیف‌ترین نیروی آن است.

«نیروهای رضوان» که در جنگ سوریه و نبردهای بسیار شدید با گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا و اعراب قابلیت‌های عملیاتی عظیم و بسیار پیشرفته زمینی را به دست آورده‌اند با حزب‌الله همکاری کرده و احتمال دارد بتوانند با حمله به مرزهای شمالی الجلیل برخی مناطق اشغال شده را آزاد کرده و در آنجا مستقر شوند.

سه تن از ژنرال‌های ارشد اسرائیلی در سخنان خود به این خطر ناشی از مانورهای «حزب الله» پرداختند که در چارچوب اقدام نظامی قریب الوقوع ایران و پس از موفقیت‌های سیاسی ایران در منطقه، به‌ویژه توافق عربستان با ایران و ازسرگیری روابط با اکثر کشورهای حوزه خلیج ‌فارس صورت گرفت.

یوآو گالانت، وزیر جنگ در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در عصر روز دوشنبه واضح‌تر گفت: «همه گزینه‌ها باید روی میز باشد تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود.» وی ایران را به جنگ فرسایشی علیه این رژیم به واسطه مقاومت در جنوب لبنان متهم کره و ایران را به حمله مستقیم تهدید کرد.

اما در ۲۰ سال گذشته اسرائیل بارها ایران را تهدید کرده که بی تاثیر بوده است.

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به خوبی مضمون دو پیام اخیر «حزب الله» را درک کرده است، اولی عملیات «مجدو» بود که بیش از یک ماه پیش توسط یکی از شهادت طلبان این حزب با عبور از مرزها و رسیدن به شهرک «مزنرا» در الجلیل انجام شد و دوم مانورهای زمینی اخیر در سالروز پیروزی جنگ آزادی در سال ۲۰۰۰ بود.

اگر رژیم صهیونیستی تهدیدات خود را عملی کند باید در انتظار پاسخ قاطع به آن از چند جبهه متحد به ویژه از سوی ایران باشد.

گزارش: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.