ویدئو/ شیوع گال در بین پناهجویان افغان

وضعیت اسف‌بار پناهجویان بی‌سرپناه افغان در فرودگاه برزیل

208 پناهجوی افغان که با ویزای بشردوستانه به برزیل منتقل شده‌اند بدون سرپناه در فرودگاه کورولوس در سائوپائولو به سر می‌برند. پتوها و گاری‌های حمل چمدان در نبود سرپناه و پر بودن مراکز پذیرش در برزیل به خانه‌ موقت این پناهجویان تبدیل شده‌ است. هم اکنون شماری از این پناهجویان به دلیل ازدحام جمعیت و نبود بهداشت عمومی به بیماری پوستی «گال» مبتلا شده‌اند

208 پناهجوی افغان که با ویزای بشردوستانه به برزیل منتقل شده‌اند بدون سرپناه در فرودگاه کورولوس در سائوپائولو به سر می‌برند. پتوها و گاری‌های حمل چمدان در نبود سرپناه و پر بودن مراکز پذیرش در برزیل به خانه‌ موقت این پناهجویان تبدیل شده‌ است. هم اکنون شماری از این پناهجویان به دلیل ازدحام جمعیت و نبود بهداشت عمومی به بیماری پوستی «گال» مبتلا شده‌اند.

به گفته پزشکان گال بیماری واگیردار است که توسط لباس، پتو و بالش‌های مشترک بین انسان‌ها شیوع می‌یابد. طبق آمار 11هزار ویزای بشردوستانه صادر شده که تا کنون 4000 پناهجو به برزیل آمده‌ و تعداد بیشتری نیز در راه هستند. گوستاوو کوستا شهردار کورولوس اعلام کرد تنها 1059 جای خالی برای این پناهندگان دارد که همگی آنها هم‌اکنون پر هستند.

او از دولت برزیل خواست برنامه‌ای برای اسکان این پناهجویان در نظر بگیرد زیرا به تنهایی از پس این مشکل برنخواهند آمد. فلاویو دینو، وزیر دادگستری برزیل نیز اعلام کرد تا زمانی که دولت به این مشکل رسیدگی کند پناهجویان به هتل انتقال خواهند یافت. او مشخص نکرد چه زمانی افغان‌ها به اقامتگاه جدید منتقل خواهند شد و شیوع بیماری گال به شرایط سخت پناهجویان افزوده است. داوطلبانی که به پناهندگان کمک می‌کنند از مقامات می خواهند که برای مقابله با این وضعیت تدبیری بیاندیشند.

مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.