به فوتبال زنان ایران افتخار کنید

مسابقه خاتون و نسف قارشی عصر امروز در پاختاکور ازبکستان به تساوی رسیدند

سومین و آخرین مسابقه خاتون بم در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های زنان آسیا ساعت 16/30 عصر امروز یکشنبه برابر نسف‌قارشی ازبکستان برگزار شد و دو تیم به نتیجه مساوی 2 – 2 رضایت دادند. با این حال، مدافع خاتون معتقد است که همه باید به فوتبال زنان ایران افتخار کنند.

به گزارش شهروندآنلاین، شاگردان مرضیه جعفری در هر دو دیدار گذشته خود به ترتیب مقابل سیدنی استرالیا و هیوندا استیل‌رد کره‌جنوبی که قهرمان لیگ برتر زنان کشور خود هستند، با نتایج ۳ بر صفر و ۲ بر یک مغلوب شدند. اما چیزی که در این دو مسابقه به‌ویژه در دیدار دوم به وضوح ملموس بود، پیشرفت چشمگیر فوتبال زنان ایران در مواجهه با حریفان شرقی بود.

مسابقات جام باشگاههای فوتبال زنان آسیا طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ آبان در دو گروه و به میزبانی تایلند و ازبکستان برگزار شد.

سیدنی از خستگی بازیکنان خاتون نهایت بهره را برد
خاتون از همان ابتدا با شرایط ویژه‌ای پا به رقابت در این مسابقات گذاشت. درحالی که برای نخستین‌ بار بود که تیم‌های منطقه شرق و غرب آسیا از همان مرحله گروهی به مصاف یکدیگر می‌‌رفتند و در یک گروه قرار می‌گرفتند، تنها سه روز پیش از آغاز رقابت‌ها ۹ بازیکن ملی‌پوش خاتون در مسابقات مقدماتی المپیک که به میزبانی استرالیا برگزار می‌شد، حضور داشتند و بعد از یک سفر ۲۴ ساعته، برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا به ازبکستان آمدند.

خستگی ناشی از سفر و انجام سه مسابقه در استرالیا به همراه اختلاف ساعت دو کشور، از عوامل موثر در ضعف بدنی بازیکنان خاتون بود که درنهایت هم موجب شکست ۳ بر صفر مقابل قهرمان استرالیا یعنی سیدنی شد. اگرچه از نکات جالب توجه این دیدار، تلاش خاتون برای ارائه بازی هجومی بود و این تیم از همان ابتدا به لاک دفاعی نرفت. تاکتیکی که البته به دلیل دریافت گل در دقیقه ۲ مسابقه، در ادامه با موفقیت همراه نشد و سیدنی دو بار دیگر روی ضدحمله موفق به باز کردن دروازه زهرا خواجوی شد.

هیوندا با کمک خستگی و ویروس آنفلوآنزا از سد خاتون گذشت
بعد از شکست خاتون در نخستین مسابقه خود از سری رقابت‌های جام باشگاه‌های زنان آسیا، دومین دیدار این تیم، ظهر روز چهارشنبه از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه جار شهر تاشکند برگزار شد. خاتون در دومین مصاف خود به تقابل با هیوندا استیل‌رد کره‌جنوبی رفت که در ۱۰ سال گذشته، ۱۰ بار موفق به فتح جام قهرمانی لیگ برتر زنان در این کشور شده بود. در نیمه نخست این دیدار، بازی کاملا پایاپای پیش رفت و حتی نگین زندی فرصت گلزنی تک‌به‌تک را در مصاف با دروازه‌بان کره‌جنوبی به بیرون زد و درنهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم اما این هیوندا بود که در دقیقه ۵۳ از روی نقطه پنالتی دروازه خاتون را باز کرد، اما این پایان کار نبود و در ادامه نگین زندی روی یک حرکت به عمق دفاع حریف زد و با یک بغل پای زیبا دروازه این تیم را باز کرد. در ادامه اما باز هم این حریف کره‌ای بود که از اشتباه فردی بازیکنان خاتون نهایت بهره را برد و دروازه خواجوی دوباره باز شد. درنهایت علی‌رغم حملات پرتکرار خاتون، هیوندای استیل با نتیجه ۲ بر یک خاتون بم ایران را شکست داد.

این نتیجه درحالی رقم خورد که اردوی خاتون در سه روز گذشته درگیر شیوع ویروس آنفلوآنزا شده بود و درنهایت بازیکنان این تیم با وجود سرماخوردگی و خستگی ناشی از مسابقات در دومین مسابقه حضور پیدا کردند. مونا حمودی، ملی‌پوش خاتون، هم امکان حضور در این دیدار را پیدا نکرد، اما تمام این شرایط، خاتون نمایش قابل دفاعی در مقابل قهرمان کره‌جنوبی ارائه داد.

سکانس آخر؛ نسف‌قارشی یا خاتون  
سومین و آخرین دیدار خاتون در مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا امروز مقابل نسف‌قارشی ازبکستان در ورزشگاه پاختاکور انجام شد. شاگردان جعفری با نمایش درخشانی که در دیدار برابر هیوندا داشتند، از انگیزه مضاعفی برای از پیش‌رو برداشتن نسف‌قارشی برخوردار بودند تا بتونند ازبکستان را با خاطره خوش ترک کنند و آماده حضور در شانزدهمین دوره لیگ برتر شوند. در اردوی خاتون تمام بازیکنان برای گرفتن نتیجه قابل قبول مقابل نسف‌قارشی هم‌قسم شده‌ بودند و به دنبال کسب امتیاز در این دوره از رقابت ها بودند. این دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که سال گذشته هم در جریان رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا دو بار مقابل هم قرار گرفتند و درنهایت یک شکست و یک تساوی، حاصل کار خاتونی‌ها مقابل حریف ازبکی بود.

در چنین شرایطی،تیم فوتبال زنان خاتون بم نماینده ایران در جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا، در سومین دیدارش در این رویداد مقابل تیم نسف قارشی ازبکستان رفت و به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا با کسب یک امتیاز به کار خود در این رقابت ها پایان دهد. گل های این دیدار را گلنوش خسروی و سارا دیدار  برای خاتون به ثمر رساندند. 

مرضیه جعفری: به این تیم افتخار می‌کنم
بعد از شکست خاتون‌بم مقابل هیوندای استیل کره‌جنوبی در هفته دوم رقابت‌های جام باشگاه‌های زنان آسیا، مرضیه جعفری، سرمربی خاتون بم، درخصوص این مسابقه با خبرنگار «شهروند» به گفت‌وگو نشست. جعفری کم‌تجربگی و ویروس شایع‌شده در اردوی این تیم را علت اصلی رقم‌خوردن این نتیجه عنوان کرد.

سرمربی باتجربه خاتون در ابتدای این گفت‌وگو گفت: «به بازیکنان و تیمم برای ارائه این بازی افتخار می‌کنم. متاسفم که نتوانستیم نتیجه مطلوبی بگیریم، اما من به تمام ارکان تیمم برای این مسابقه افتخار می‌کنم.»او در ادامه بیان کرد: «اگر بازیکنانم درگیر آنفلوآنزا نبودند، قطعا این نتیجه رقم نمی‌خورد. هفت هشت بازیکن من در زمین با بیماری بازی کردند و از دقایقی به بعد دیگر توان دویدن و بازی‌کردن نداشتند، اما همه وجودشان را در زمین گذاشته بودند. بازیکن ذخیره‌ای نداشتم که بخواهم جایگزین آنها کنم. مونا حمودی در این چند روز به حدی حالش بد شد که نتوانستم از او استفاده کنم، شهناز جعفری، نگین زندی، زهرا سربالی و چند بازیکن دیگر تیم را هم با قرص و دارو به بازی رساندیم. نگین زندی تا صبح روز مسابقه به‌خاطر استفاده از دارو هوشیاری کامل نداشت و متوجه شرایط مسابقه نبود. تیم من با این شرایط برای پیروزی وارد زمین شده بود.»جعفری در ادامه درخصوص روند مسابقه گفت: «از ابتدا برای کسب پیروزی وارد میدان شده بودیم، چیزی به جز پیروزی نمی‌خواستیم و حتی وقتی نگین زندی گل تساوی را به ثمر رساند، به مساوی راضی نبودیم، به بازیکنانم گفتم حمله کنید، چراکه برخلاف پیش‌بینی‌ها من قدرت برنده‌شدن در این مسابقه را در بازیکنانم می‌دیدم. شاید در بعضی از لحظات هم کم‌تجربگی مانع نتیجه‌گرفتن ما شد، اما اینجا به شما قول می‌دهم که سال آینده با قدرت بیشتر و بهتر ما را در لیگ قهرمانان زنان آسیا خواهید دید.» سرمربی خاتون در پایان اظهار کرد: «فقط می‌خواهم بگویم حیف شد که در این بازی برنده نشدیم، اما به‌زودی نسخه بهتری از ما را خواهید دید.»

سمانه چهکندی: به فوتبال زنان ایران افتخار کنید
یکی از بازیکنان موثر در ترکیب خاتون، سمانه چهکندی، مدافع ۳۴ ساله این تیم، بود که در غیاب عاطفه رمضانی، بازوبند کاپیتانی تیم را نیز به بازو بسته بود و ۹۰ دقیقه برای این تیم بازی کرد. چهکندی که سابقه ۱۰ قهرمانی در لیگ برتر زنان را دارد و هشت بار جام قهرمانی لیگ برتر را با خاتون به بالای سر برده است، بعد از این مسابقه، درگفت‌وگو با «شهروند» نکات جالبی را مطرح کرد که در ادامه خواهید خواند. کاپیتان امروز خاتون در ابتدا گفت: «مسابقات تیم‌ملی و حضور در استرالیا و بلافاصله سفر به ازبکستان ما را خسته کرده بود. ویروس آنفلوآنزا نیز مزید بر علت شد که امروز هم نیمکت ما خالی باشد، هم برخی از بازیکنان در دقایق پایانی توان بازی‌کردن نداشته باشند. با این وجود، من به این نمایش آنها افتخار می‌کنم.»

چهکندی در ادامه با اشاره به نقش موثر سرمربی این تیم افزود: «خانم جعفری مربی بسیار با دانشی است، از اینکه انقدر با شهامت است، لذت می‌بریم. او هرگز از ما نمی‌خواهد که زیر توپ بزنیم یا اینکه به لاک دفاعی برویم، درخواست او از ما پاس‌کاری و حمله است که همین موضوع باعث افزایش اعتمادبه‌نفس‌مان می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.