سرمربی تیم‌ملی حق مصاحبه با ایرانی‌ها را ندارد!

چرا دراگان اسکوچیچ صحبت‌هایش درباره تیم‌ملی ایران را با رسانه‌های کروات بیان می‌کند؟‍!

فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب طی ماه‌های گذشته اجازه مصاحبه خبرنگاران ایرانی را با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی صادر نمی‌کند و رسانه‌های داخلی مجبورند برای انتشار صحبت‌های این مربی به سایت‌های کروات بروند!

یک اظهار نظر جالب از سوی دراگان اسکوچیچ بعد از برد تیم‌ملی مقابل بوسنی و هرزگوین باعث شد تا داغ چندین ماهه خبرنگاران ایرانی تازه شود. سرمربی تیم‌ملی در گفت‌وگویی که امروز با روزنامه «اسپورتسکه» چاپ زاگرب کرواسی انجام داده، گفته است:‌ «روزنامه‌نگاران ایرانی می‌گویند که از پیروزی تیم‌ملی مقابل بوسنی و هرزگوین شگفت‌زده شده‌اند، اما فراموش نکنید که ایران در رده‌بندی فیفا در جایگاه بیست‌ونهم جهان است. در حال حاضر تیم‌ملی به همراه ژاپن از بهترین تیم‌های آسیایی هستند.»

این اظهار نظر اسکوچیچ از چند جنبه بسیار مهم قابل بررسی است و باعث دلخوری بسیاری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی شده است. وقتی به این مسأله نگاه می‌کنیم که تیم‌ملی ایران تاکنون هشت بار با تیم ملی بوسنی بازی کرده و پنج بار در این دیدارها به برتری رسیده و فقط دو بار شکست خورده،‌ می‌توان متوجه شد که برد مقابل یکی از تیم های درجه دو اروپایی چندان خوشحالی هم ندارد. اما مسأله مهم‌تر ناآشنایی او با خبرنگاران ایرانی است.

از روزی که اسکوچیچ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته، حدود 9 ماه می‌گذرد. او در این مدت فقط یک بار در یک کنفرانس مطبوعاتی روبه‌روی خبرنگاران ایرانی نشسته و به سوالات پاسخ داده و بعد از آن به غیر از یکی دو مصاحبه تلویزیونی هیچ گفت‌وگوی دیگری در داخل کشور نداشته است. مسأله اصلی در این خصوص تصمیمی است که روابط عمومی فدراسیون درباره اسکوچیچ گرفته است. در قرارداد این مربی کروات آمده که او بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال حق انجام مصاحبه با رسانه‌های داخلی را ندارد و از طرفی مدیر روابط عمومی فدراسیون که ظاهرا عادت کرده در همه امور دخالت‌های بی‌موردی داشته باشد به اسکوچیچ اجازه مصاحبه با هیچ رسانه‌ ایرانی‌ای را نمی‌دهد.

از طرف دیگر اسکوچیچ نیز تقریبا هفته‌ای یک یا چند گفت‌وگو با رسانه‌های کرواسی که کشور مادری‌اش است انجام می‌دهد و حرف‌هایش این‌طور به رسانه‌های داخلی می‌رسد. از این رو وقتی او می‌گوید روزنامه‌نگاران ایرانی از برد مقابل بوسنی شگفت‌زده شدند، چندان عجیب نیست؛ زیرا او در این مدت ارتباط خاصی با اصحاب رسانه در ایران نداشته که بخواهد حرف‌های آنها را بشنود و با روحیات‌شان آشنا شود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.