واکسنی دیگر علیه کووید-19 از راه می‌رسد

گفته می‌شود Novavax به‌طور کلی 89.3درصد و در برابر ویروس آفریقایی 60 درصد موثر است

واکسنی دیگر در برابر کووید-19 در انگلستان آزمایش شده که گفته می‌شود در برابر ویروس اصلی کرونا 95.6درصد، نوع انگلیسی 85.6درصد و به‌طور کلی 89.3درصد موثر است. تأثیر واکسن «نوواوَکس» در برابر ویروس آفریقای جنوبی 60 درصد برآورد شده است.

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: واکسن دیگری علیه کووید-19، در انگلیس آزمایش شده است که نشان می‌دهد تقریبا 90درصد موثر است و علیه ویروس انگلیسی و آفریقای جنوبی عمل می‌کند.

نتایج آزمایش واکسن شرکت داروسازی Novavax که دولت انگلیس 60میلیون دوز از آن را سفارش داده است، نشان می‌دهد در برابر ویروس کرونای جدیدی که در «کِنت» انگلستان پدید آمده، کارایی دارد. واکسن «نوواوَکس»، که در چندماه گذشته آخرین مراحل آزمایشی را طی کرده است، همچنین در برابر ویروس کرونای آفریقای جنوبی، هر چند کمتر، اما تا حدودی موثر است؛ ویروسی که دانشمندان فکر می‌کنند ممکن است قادر به فرار از واکسن‌هایی باشد که در حال حاضر استفاده می‌شود.

تأثیر «نوواوَکس»، در برابر ویروس اصلی کرونا  95.6درصد و در برابر نوع انگلیسی 85.6درصد است؛ بنابراین به‌طور کلی 89.3درصد موثر است. تأثیر این واکسن در برابر ویروس آفریقای جنوبی 60 درصد برآورد شده است.

این شرکت داروسازی آمریکایی که در همکاری با کارگروه واکسن دولت بریتانیا آزمایش‌هایش را انجام داده است، اعلام کرد که نتایج آزمایش‌های نهایی مرحله 3 در انگلیس، که 15هزار نفر در آن شرکت داشتند، 89.3درصد کارایی نشان می‌دهد. تقریبا 4هزار نفر در این آزمایش (27درصد) در گروه سنی بالای 65سال بودند که بیشتر در معرض خطر ویروس قرار دارند.

تأثیر این واکسن در برابر ویروس اصلی کرونا 95.6درصد و در برابر نوع انگلیسی 85.6درصد است؛ بنابراین به‌طور کلی 89.3درصد موثر است.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا گفت که سازمان بهداشت ملی (NHS) آماده است در صورت تأیید این واکسن، آن را در اسرع‌وقت در دسترس افرادی که در معرض خطر هستند، قرار دهد.

تأثیر این واکسن در برابر ویروس آفریقای جنوبی 60 درصد برآورد شده است، بنابراین شرکت  Novavax هم‌اکنون قصد دارد واکسنی را به‌طور خاص برای مقابله با نوع آفریقای جنوبی طراحی کند.

ساختار «نوواوَکس» با واکسن‌های فایزر/بایون تک و دانشگاه آکسفورد/آسترازنکا متفاوت است، اما مثل واکسن دانشگاه آکسفورد/آسترازنکا می‌توان آن را بین دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد نگهداری کرد، به این معنی که به سرمای بسیار زیاد نیاز ندارد و رساندن آن به بیماران آسان‌تر است.

اطلاعات «نوواوَکس» مانند سایر تولیدکنندگان واکسن، در حال بررسی در سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی است. واکسن‌های دیگر طی چند هفته بعد از انتشار نتایج نهایی‌شان، تأیید شده‌اند.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.