ماسک‌سوزان!

معترضان کووید در ایالت آیداهو آمریکا ماسک‌سوزان به راه انداختند!

معترضان به محدودیت‌ها و مقررات کووید در ایالت آیداهو آمریکا روبه‌روی ساختمان کاپیتل این ایالت ماسک‌سوزان به راه انداختند! در این میان، کودکان تشویق به سوزاندن ماسک شدند! ایالات‌ تحت رهبری جمهوریخواهان برای کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا تلاش می‌کنند. جو بایدن این هفته چنین رهبران جمهوریخواهی را به «تفکر نئاندرتال» متهم کرد!

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: حداقل 100 نفر برای سوزاندن ماسک مقابل ساختمان کنگره ایالت آیداهو تجمع کردند؛ در اعتراض به مقرراتی که بیماری و مرگ ناشی از پاندمی کرونا را محدود می‌کند!

برخی از گروه‌ها که عمدتا راستگرا هستند، می‌گویند حکم ماسک‌پوشیدن محدودکردن آزادی‌های آنهاست. متخصصان بهداشت می‌گویند ماسک به کُندشدن شیوع بیماری کمک می‌کند.

بیش از 170 هزار نفر از ساکنان ایالت آیداهو در سال گذشته به ویروس آلوده شده‌اند و نزدیک به 1900 نفر درگذشته‌اند.

در میان واکنش‌ها به ماسک‌سوزان در شبکه‌های اجتماعی، یان برمر، دانشمند علوم سیاسی و تحلیلگر آمریکایی، گفت: «عمل سوزاندن تشریفاتی ماسک در بویز جایزه این هفته کارهایی که سمبل حماقت است، را از آنِ خود می‌کند!»

دانشگاه جان هاپکینز موارد ابتلا به کووید-19 را در ایالات متحده نزدیک به 29 میلیون نفر و جان‌باختگان را بیش از 523 هزار نفر اعلام کرده است.

فیلم‌هایی که روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد بزرگسالانی را در شهر بویز در ایالت آیداهو نشان می‌داد که کودکان را تشویق می‌کردند که ماسک‌ها را درون آتش پرتاب کنند! در این فیلم‌ها کودکی دیده می‌شود که می‌گوید: «آتش را ببین! گرسنه‌ای؟ این هم یک ماسک دیگر!»

برد لیتل، فرماندار جمهوریخواه آیداهو، هرگز حکم ماسک‌پوشیدن را در سراسر این ایالت صادر نکرده است، اما هفت بخش و 11 شهر چنین حکم‌هایی را دارند.

از واردشوندگان به کاپیتل (بنایی که شاخه مقننه دولت آیداهو در آن قرار دارد) در بویز خواسته می‌شود ماسک بپوشند، اما این کار الزامی نیست و تعداد کمی از قانونگذاران جمهوریخواه از ماسک استفاده می‌کنند.

یک جمهوریخواه روز چهارشنبه قانونی برای منع حکم ماسک‌پوشیدن ارایه کرد. سایر ایالت‌های تحت رهبری جمهوریخواهان با استناد به کاهش موارد ابتلا به کووید-19 و افزایش دسترسی به واکسن‌ها، به پایان دستورات و بازگشایی اقتصاد خود روی آورده‌اند.

ایالت‌های تحت رهبری جمهوریخواهان با استناد به کاهش موارد ابتلا به کووید-19 و افزایش دسترسی به واکسن‌ها، به پایان دستورات و بازگشایی اقتصاد خود روی آورده‌اند. دانشگاه جان هاپکینز موارد ابتلا به کووید-19 را در ایالات متحده نزدیک به 29 میلیون نفر و جان‌باختگان را بیش از 523 هزار نفر اعلام کرده است

در میان هشدارهای احتمال موج چهارم موارد ابتلا، در صورت قطع زودهنگام اقدامات بهداشت عمومی، جو بایدن این هفته چنین رهبران جمهوریخواهی را به «تفکر نئاندرتال» متهم کرد! جمهوریخواهان به این اتهام اعتراض کردند.

همزمان با وقوع این رویداد، سناتورهایی در واشینگتن در حال تصویب بسته محرک اقتصادی و کمک 1.9 تریلیون دلاری برای تقویت تلاش‌ها علیه همه‌گیری و احیای اقتصاد ضربه‌خورده بر اثر آن بودند. جو بایدن با استقبال از پیشرفت این لایحه گفت که انتظار دارد هفته آینده به نتیجه برسد.

در میان واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، یان برمر، دانشمند علوم سیاسی و تحلیلگر آمریکایی، گفت: «عمل سوزاندن تشریفاتی ماسک در بویز جایزه این هفته کارهایی که سمبل حماقت است، را از آنِ خود می‌کند!»

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.