هنرمندان در آی سی یو و قرنطینه!

اوضاع نگران‌کننده سینما و تلویزیون کرونازده ایران

تا کنون بسیاری از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون ایران از نوید محمدزاده و محمدرضا گلزار تا محسن تنابنده و منوچهر هادی و بسیاری دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند. خبر ابتلای لیلا حاتمی، باران کوثری، زری خوشکام، کیانوش عیاری، سعید روستایی، بیژن افشار و … حکایت از هجوم جدید کرونا به سینما و تلویزیون ایران دارد.

شهروندآنلاین: در هنگامه اوج‌گیری چندین باره کرونا، دیروز خبرگزاری‌ها خبر از ابتلای لیلا حاتمی به بیماری کرونا دادند. بازیگر فیلم‌هایی مانند لیلا، حکم، جدایی نادر از سیمین، ارتفاع پست، خوک، سالاد فصل، قاتل وحشی و بی‌شمار فیلم دیگر که خبر بیماری‌اش باعث نگرانی شدید دوستدارانش شده است. رسانه‌ها و خبرگزاری‌های هنری البته از قول نزدیکان لیلا حاتمی نوشته‌اند که این بازیگر محبوب بعد از چند روز بستری‌شدن، شب گذشته از بیمارستان مرخص شده و قرار شده ادامه درمان خود را در منزل سپری کند.

اخبار نگران‌کننده درباره لیلا حاتمی البته به ابتلای خود او به کرونا ختم نمی‌شود. گفته می‌شود مادر و فرزندان لیلا حاتمی نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. طبق اخبار رسیده، زری خوشکام، بازیگر قدیمی سینما و مادر لیلا حاتمی این روزها در بیمارستان و در بخش آی‌سی‌یو بستری است و فرزندان لیلا حاتمی نیز به دلیل ابتلا به کرونا در خانه تحت مراقبت هستند.

کرونایی‌ها

لیلا حاتمی البته تنها سینماگر کرونایی این روزها نیست و خبرهای زیادی درباره ابتلا و بستری‌شدن فیلمسازان و بازیگران سینما و تلویزیون ایران در روزهای اخیر شنیده شده است.

همین چند روز پیش بود که به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس یاری، منتقد و نویسنده سینما و یکی از سه بنیانگذار ماهنامه خاطره‌ساز فیلم -که خود نیز به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شده است- خبر از ابتلا و بستری‌شدن سعید روستایی، کارگردان فیلم‌های «ابد و یک روز» و «متری شیش‌ونیم» به کرونا داد.

عباس یاری که ظاهرا به همراه سعید روستایی، کیانوش عیاری و باران کوثری در یک بیمارستان بستری شده بود، گفت که چند تن دیگر از هنرمندان نیز در آن بیمارستان در حال مداوا هستند.

ترخیصی‌ها

البته خوشبختانه ظاهرا در دور جدید شیوع کرونا، این بیماری با سینماگران مهربان بوده و بعد از ترخیص حسام نواب صفوی (با آن ویدیوی جنجالی) و لیلا حاتمی، در دو روز اخیر کیانوش عیاری و باران کوثری نیز از بیمارستان مرخص و قرار شده ادامه درمان را در خانه پشت سر بگذارند.

خبر ترخیص کیانوش عیاری و باران کوثری را دکتر طبرسی، پزشک این دو سینماگر، به رسانه‌ها داد. این پزشک در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر عنوان کرد که این دو هنرمند با بهبود وضعیت جسمی از بیمارستان مرخص شده‌اند.
پزشک معالج کیانوش عیاری ضمن اشاره به بهبود اوضاع سلامتی کیانوش عیاری، خبر از ترخیص این کارگردان سینما از بیمارستان داد. او گفت: «خوشبختانه آقای عیاری از بیمارستان مرخص شد. قرنطینه سه هفته‌ای ایشان به پایان رسیده است، اما نیاز است چند روز دیگر در خانه استراحت کند تا وضعیت ریه به طور کامل بهبود پیدا کند.»

دکتر طبرسی درگیری ریه کیانوش عیاری را حدود 40درصد عنوان کرد و گفت: «این کارگردان که با تب، تنگی نفس و ضعف شدید بستری شده بود، به درمان پاسخ خوبی داشت و به این دلیل هم ترخیص شد؛ اما با توجه به درگیری ریه و بیماری زمینه‌ای که دارد، قرار است ادامه درمان را در خانه انجام دهد و بعد از چند روز استراحت، فعالیت‌هایش را ادامه دهد.»

دکتر طبرسی درباره باران کوثری نیز گفته «این بازیگر هم با حال عمومی خوب مرخص شده است».
درگیری ریه این بازیگر نیز 35درصد عنوان شده است.

حراج تخت

اما تمام اخبار تا این حد امیدوارکننده نیستند. شدت موج جدید بیماری و محدودیت بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران جدید سبب شده بستری‌شدن در بیمارستان به مسأله‌ای حیاتی تبدیل شود؛ موضوعی که شاید کسانی که اوضاع مالی مناسبی دارند، به طریقی بتوانند از پس آن برآیند، اما برای آنهایی که وضع مالی چندان جالبی ندارند، این وضع شاید نگران‌کننده‌تر نیز باشد.

خبرگزاری ایسنا روز گذشته در گزارشی مدعی شد که دشواری بستری‌شدن در بیمارستان گریبانگیر شماری از اهالی سینما و تئاتر نیز شده است.

در این گزارش آمده که بیژن افشار، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بعد از ابتلا به کرونا، مانند بسیاری دیگر از بیماران کرونایی برای بستری‌شدن در بیمارستان دچار دشواری‌هایی شده که درنهایت با تلاش بهزاد فراهانی سختی‌ها رفع و او نیز بستری شده است.

بهزاد فراهانی، بازیگر و عضو هیأت‌مدیره خانه تئاتر، در توضیح این ماجرا می‌گوید: «آقای بیژن افشار ظاهرا بعد از باخبرشدن از ابتلای خود به کرونا و لزوم بستری‌شدن در بیمارستان، به یکی از بیمارستان‌ها مراجعه کرده، اما آن بیمارستان برای بستری‌کردن ایشان 90 میلیون تومان طلب کرده است!»

به گفته بهزاد فراهانی «بیژن افشار بعد از این ماجرا به چند بیمارستان دیگر مراجعه کرده که هیچ‌ کدام تخت خالی نداشته‌اند تا اینکه من به واسطه دوست پزشکی که در یکی از بیمارستان‌ها دارم، توانستم ایشان را بستری کنم.»

گفته می‌شود بیژن افشار که فیلم‌هایی مانند «مربای شیرین»، «قلب‌های ناآرام»، «در وجه حامل»، «خبر خاصی نیست»، «خیابان دیوار»، «پیچ جاده نمناک»، «تابو»، «تمشک» و سریال‌های «شهریار»، «مختارنامه»، «خواب بلند»، «پرواز در ارتفاع صفر»، «یلدا» و… را در کارنامه دارد، در حال حاضر وضع چندان مساعدی ندارد و به سختی صحبت می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.