تهران در حالت آماده‌باش

با شروع موج پنجم کرونا و قرمز شدن 92 شهر اجرای محدودیت‌ها الزامی شد

شهروندآنلاین- وضعیت بحرانی است. کووید-19 موج پنجم را  به کارنامه‌اش اضافه کرد. شهرها یکی پس از دیگری قرمز شدند. آمار ابتلاها و مرگ‌میرها رکوردهای قبلی را شکستند. پایتخت هم قرمز شده؛ شهری که تصمیم گرفته دو هفته‌ای پارک‌ها را تعطیل کند. تجمع بالای 15نفر هم جزو ممنوعیت‌هاست. البته در میانه این گرماگرم، بهشت‌زهرا(س) آرایش بحرانی به خود گرفته.

وزارت بهداشت می‌گوید طی 24ساعت (14 تا 15تیر) 16هزار و 80 بیمار به آمار مبتلایان اضافه شده‌اند؛ هزار و 733 نفر بستری شده‌اند. مجموع جانباختگان هم به 85هزار و 95 نفر رسیده. هرچند بهبودیافته‌ها آمار 2میلیون و 953هزار و 586نفر را به نام خود ثبت کرده‌اند. البته حدود 3هزار و 296  نفر در بخش مراقبت‌های ویژه‌ بستری‌اند.

برگشت محدودیت‌ها به شهرهای قرمز

92 شهر  رنگ قرمز به خود گرفته‌اند. 183 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و 173 شهر زرد هستند. پایتخت در میان قرمزها به چشم می‌خورد و حالا پلیس اعلام کرده خروج از تهران به هر سمتی ممنوع است؛ جریمه یک میلیون تومانی. درواقع به گفته سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا سفر از شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی و بالعکس، دارای محدودیت و ممنوعیت است.

رنگ‌بندی شهرها دوباره تغییر کرده و آمارها نشان می‌دهد از 24 خرداد تا امروز تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی رشد 153درصدی داشتند. شهرستان‌های قرمز از 13مورد هفته پایانی تیرماه به 32مورد در اولین هفته تابستان 1400 افزایش یافته‌اند. کرونای دلتا از مرزها گذشته و حالا اغلب شهرها رنگ نارنجی به خود گرفته‌اند. رنگ آبی و زرد هم در حال محو شدن از نقشه ایران.

گزارش‌ها نشان از افزایش بیماران سرپایی در هفته گذشته دارند. هرچند بیماران بخش عادی و ویژه بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش داشتند تا زنگ خطر ورود به خیز پنجم کرونا به صدا دربیاید. استاندار تهران از اعمال محدودیت‌ها در پایتخت خبر می‌دهد. البته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران هم بر حضور 70درصدی خدمات ضروری و 50درصدی غیرضروری‌ها گفته. «ظرفیت دورکاری با اولویت کارمندان زن دارای فرزندان خردسال، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای است.»

استاندار تهران از اعمال محدودیت‌ها در پایتخت خبر می‌دهد. البته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران هم بر حضور 70درصدی خدمات ضروری و 50درصدی غیرضروری‌ها گفته. «ظرفیت دورکاری با اولویت کارمندان زن دارای فرزندان خردسال، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای است.»

پارک‌ها و رستوران‌ها هم تعطیل شدند

موج پنجم کرونا جولان می‌دهد و به نام دلتا شهره شده است. سازمان بهشت زهرای تهران حالت آماده‌باش به خود گرفته. «کارکنان بهشت زهرا برای پنجمین بار در ۵۱۰ روز گذشته وارد شرایط ویژه و بحرانی شدند.»

سعید خال با اشاره به اینکه در روزهای گذشته عدد متوفیان کرونایی تهران با افزایش چشمگیر همراه بوده، گفته: «سازمان بهشت زهرا(س) با برنامه‌ریزی در شرایط بحرانی به صورت دو و سه شیفت کاری و با رعایت بالاترین سطح پروتکل‌های بهداشتی به تکریم شهروندان و خدمات‌رسانی شایسته به مراجعان می‌پردازند.»
پارک‌های شهر هم به تعطیلی رفتند. به گفته محمدعلی مختاری، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی پارک‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به مدت دو هفته تعطیل هستند. با اعمال محدودیت‌ها رستوران‌ها هم تعطیل شدند. در این میان تأکید بر اجرایی‌شدن محدودیت‌هاست. اجرای کامل از طرف دستگاه‌های اجرایی و اصناف.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.