افسانه‌ها و واقعیت‌های علمی در مورد کاهش وزن

بایدها و نبایدهای یک رژیم لاغری مناسب

این روزها با وجود دورکاری، قرنطینه در منزل و بسته بودن باشگاه‌ها تعداد بیشتری از ما درگیر کاهش وزن و لاغری هستیم، موضوعی که تصاویر بی‌نقص منتشر شده از سلبریتی‌ها، هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران در شبکه‌های اجتماعی یا فیلم و سریال‌ها به آن دامن زده است. تقریباً همه ما به‌دنبال روشی آسان، سریع و کوتاه‌مدت برای کاهش وزن هستیم.
از طرفی دسترسی به مطالب مختلف در این رابطه در اینترنت یا دیگر رسانه‌ها در مورد روش‌های مختلف کاهش وزن و انواع رژیم‌ها باعث ایجاد اضطراب در افراد برای کاهش وزن سریع و رسیدن به تصویری ایده‌آل از بدنی بی‌نقص می‌شوند. خیلی از افراد نیز به مطالب نقل شده توسط نزدیکان و اطرافیان خود توجه کرده و توصیه‌های غیرتخصصی، بی‌فایده و گاهی حتی زیان‌آور آنها را برای کاهش وزن به کار می‌گیرند؛ توصیه‌هایی نظیر مصرف محصولات گیاهی یا ادویه‌های خاص، استفاده از قرص‌های لاغری تبلیغ شده در رسانه‌های نامعتبر یا مصرف نوشیدنی و غذاهای مختلف که می‌تواند به کاهش وزن و لاغری ما کمک کنند. لازم است توجه کنیم که بسیاری از این شنیده‌ها و توصیه‌ها پایه و اساس علمی نداشته و بسیاری از آنها نه تنها تأثیر واقعی در کاهش وزن ندارند، بلکه حتی می‌توانند عوارض جبران‌ناپذیری برای بدن ما ایجاد کنند. برخلاف تصور عموم مبنی بر بی‌ضرر بودن استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی، بعضی از آنها در بهترین حالت تأثیرگذار نیستند و ممکن است به بدن آسیب برسانند.
رژیم‌های مختلف نیز نظیر حذف کامل چربی‌ها یا هیدروکربن‌ها از رژیم غذایی می‌تواند عوارض کوتاه‌مدت یا بلندمدت گوناگون به دنبال داشته باشد و فقط متخصص تغذیه است که می‌تواند رژیم غذایی مناسب را با توجه به ساختار بدنی، وزن، قد، سن، وضعیت سلامتی یا دیگر فاکتورهای مورد نیاز برای هر شخص تعیین کند. در این ویدیو به هشت تصور نادرست در مورد لاغری و کاهش وزن نگاهی انداخته و بر واقعیت های علمی تاکید داریم.

نویسنده، مترجم و گوینده: مهرناز الماسی
منبع: The Foodie

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.