سوخت تا نسوزند

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ماجرای فداکاری نوجوان ایذه‌ای

علی لندی نه فالوور زیادی داشت و نه هیکلی که بهش بنازه. ولی یه کاری کرد که جا داره 80میلیون ایرانی به پاش تعظیم کنن. کاش به جای اینکه ادای بزرگ بودن دربیاریم، واقعا بزرگ باشیم….

ماجرای علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای همچنان بر سر زبان‌هاست. با اینکه 15 سال بیشتر ندارد، برای نجات جان دو نفر از همسایه‌ها به آتش می‌زند و درنهایت جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند. این اتفاق، در هفته گذشته،‌ واکنش‌های فراوانی بین کاربران داشت. بسیاری با اندوه از این اتفاق یاد کردند و بسیاری بر حماسه‌آفرینی‌های این نوجوان تأکید داشتند. در این میان گروهی هم ماجرای این رشادت را با حماسه‌های دفاع مقدس پیوند زدند. در ادامه مروری داریم بر واکنش‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از سوی افراد معروف و گمنام درباره این نوجوان رشید ایذه‌ای، علی لندی؛

* «به هیاهوی رسانه‌های دشمن و رنگ و لعاب و اتیکت‌هایی که به جامعه ایرانی می‌چسبانند، توجه نکنید. این مردم در روضه عباس(ع) بزرگ شده‌اند. ریشه‌های این مردم نجیب از غیرت و عفت می‌نوشد. پس از حماسه محمد طه آورند، حالا رشادت علی لندی مقوم و موید این ادعاست. این یک اتفاق نیست، یک فرهنگ است.» (علی‌اکبر رائفی‌پور)

* «فداکاری این نوجوان دهه هشتادی نشانگر روح ایثار و شهادت بین نوجوان و جوانان ما است. این قهرمان، تربیت‌یافته مکتب حاج قاسم و دلیلی بر زنده بودن راه شهیدانی چون بهنام محمدی، حسین فهمیده و حججی‌هاست.» (علیرضا زاکانی)

* «شاید برای کسانی که دچار فاصله نسبی هستند، اتفاقات اینچنینی برایشان یک رخداد ویژه به‌حساب می‌آید. دهه هشتادی‌ها را در گیم‌نت و شبکه‌های اجتماعی خلاصه کردید؛ آنها را نشناخته‌اید. می‌خواهید آنها را بشناسید؟ نمونه‌اش همین علی لندی. رشادت و اخلاق برای نسل قدیم نیست.» (محمدجواد آذری‌جهرمی)

* «دهه هشتادی واقعی را با امثال علی لندی بشناسیم، نه نسخه‌های فانتزی و پلاستیکی!»

* «جنس نوجوان دهه هشتادی ما همان جنس نوجوان دفاع مقدس است، همان بهنام محمدی‌ها و… .»

* «زادگاه ققنوس‌ها آتش و خاکستر است. قهرمان‌ها سال‌ها تربیت می‌شوند تا در حوادث متولد شوند.»

* «پطروس فداکار، افسانه‌ای بیش نبود، اما علی لندی یک قهرمان واقعی بود؛ قهرمان ایران.»

* «سوخت تا نسوزند… .»

* «دو خانم رو از آتش‌سوزی نجات داد و خودش به‌خاطر شدت سوختگی امروز پر کشید. یه دونه از اون اسم‌های بزرگ قهرمان‌های هالیوودی انگشت کوچیکشم نمی‌شن.»

* «علی لندی نه فالوور زیادی داشت و نه هیکلی که بهش بنازه. ولی یه کاری کرد که جا داره 80میلیون ایرانی به پاش تعظیم کنن. کاش به جای اینکه ادای بزرگ بودن دربیاریم، واقعا بزرگ باشیم.»

* «پطروس فداکار فقط انگشتش بی‌حس شد، دهقان فداکار فقط پیرهنش سوخت و هرکدوم به اسطوره فداکاری تبدیل شدن، علی‌ لندی هم کل بدنش بی‌حس شد و هم کل بدنش سوخت. داستان شهید علی لندی باید سالیان سال به‌عنوان اسطوره فداکاری به نسل‌های فعلی و بعدی معرفی بشه.»

* « در ایران، قهرمان‌ها پلاستیکی و هالیوودی نیستند؛ روحت شاد ققنوس.»

* «ای کاش به جای داستان‌های تخیلی پطروس، داستان فداکاری‌های واقعی نوجوانانی چون حسین فهمیده، بهنام محمدی و علی لندی در کتاب‌های درسی نوشته شود.»

* «قهرمان‌های پوشالی جایی در ایران ندارند، ایران پر است از قهرمانانی حقیقی.»

* «ای کاش به جای ساخت روایت‌های انتزاعی از دهه هشتادی‌ها، ماجرای عینی ایثار و ازخودگذشتگی علی لندی را به تصویر می‌کشیدند.»

* «غرب‌باوران و کدخداپرستان چند سال مدام در صحت ماجرای شهید حسین فهمیده تشکیک کردند تا اینکه موفق شدند از کتب درسی حذفش کنند. احتمالا چند سال دیگر خواهند گفت ماجرای علی لندی ساخته و پرداخته ذهن حامیان جمهوری اسلامی است که از کاه، کوه می‌سازند.»

* «شجاعت و فداکاری به سن نیست، به دله. روحش شاد.»

* «چه ساده دنیای کودکانه خود را مردانه در تاریخ رقم زد.»

* «هنوز هم این سرزمین، حسین فهمیده دارد.»

* «تو برای ما دهه شصتی‌ها، دهقان فداکار دیگر هستی. روحت شاد ان‌شاءاللّه.»

* «عموی علی لندی گفت: «حاج‌آقا موسوی فرد موقع عیادت از علی لندی تو بیمارستان از علی پرسید؛ خواسته یا حاجتی نداری؟ جواب داده بود که فقط دوست دارم برم کربلا.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.