خداحافظی تلخ و باورنکردنی آگوئرو با فوتبال

سرخیو آگوئرو ستاره آرژانتینی بارسلونا به خاطر مشکل قلبی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

مهاجم مطرح آرژانتینی بارسا که اوج درخشش او در منچسترسیتی بود، در نشست خبری خود به مناسبت خداحافظی گفت: «روی مرگ و زندگی قمار نکردم.»

سرخیو آگوئرو در فصل تابستان امسال و بعد از اتمام یک دهه درخشان و پر از افتخارآفرینی در ترکیب منچسترسیتی، از این تیم جدا شده و به هوای هم‌تیمی‌شدن با لیونل مسی به پیشنهاد بارسلونا پاسخ مثبت داد. اما شرایط از همان ابتدا باب میل این مهاجم 34 ساله و آرژانتینی پیش نرفت و لیونل مسی به علت مشکلات مالی عدیده باشگاه بارسلونا و تمدیدنشدن قرارداد با این تیم راهی پاری‌سن‌ژرمن شد.

سرخیو آگوئرو خیلی زود دچار مصدومیت شدیدی شده و دو ماهه ابتدایی فصل جاری را نیز از دست داد. اما در ادامه و بعد از انجام تنها چند بازی برای بارسلونا، یک مشکل عجیب باعث دوری او از میادین شد.

سرخیو آگوئرو در دیدار برابر آلاوس دچار عارضه قلبی شد و در همان اواسط مسابقه زمین را به مقصد بیمارستان ترک کرد. در ابتدا باشگاه بارسلونا اعلام کرد سرخیو آگوئرو حداقل سه ماه قادر به بازی‌کردن نیست و در ادامه شرایط این بازیکن برای بازگشت احتمالی بررسی خواهد شد. 29 آبان جرارد رومرو، خبرنگار نزدیک به باشگاه بارسلونا اعلام کرد این اتفاق رخ نخواهد داد و وداع این بازیکن با دنیای فوتبال مسجل شده است. اینکه سرخیو آگوئرو با برگزاری یک نشست مطبوعاتی، خبر خداحافظی خود از فوتبال به علت بیماری قلبی را اعلام خواهد کرد.

خیلی زود ژاوی و دیگر اعضای باشگاه بارسلونا این خبر را تکذیب کردند، اما بالاخره بارسا تایید کرد که نشست خبری خداحافظی آگوئرو از فوتبال برگزار خواهد شد. در این مراسم خوان لاپورتا رئیس بارسا و بازیکنان تیم و همچنین پپ گواردیولا سرمربی سیتی به همراه تیکی بگریستین مدیر ورزشی سیتی حاضر خواهند بود.

ستاره 34 ساله آرژانتینی امسال در 165 دقیقه حضور در میدان توانست یک گل بزند که در ال‌کلاسیکو و برابر رئال بود و این آخرین گل او در بازی‌های رسمی فوتبال خواهد بود. او پس از درخشش در ایندیپندینته و در سال 2006 با 23میلیون یورو به اتلتیکو پیوست و پنج سال بعد با انتقالی 40میلیون یورویی به منچسترسیتی ملحق شد تا بهترین روزهای فوتبالی خود را در این تیم پشت‌سر بگذارد. او برای سیتی 260 گل زد و بهترین گلزن تاریخ باشگاه محسوب می‌شود. آگوئرو در 38 بازی برای تیم‌ملی آرژانتین 18 گل به ثمر رساند. او در اتلتیکو نیز 230 بار به میدان رفت و زننده 100 گل بود و برای سیتی در 390 بازی 260 گل زد.

آگوئرو در کنار وینسنت کمپانی، کاپیتان پیشین سیتی و داوید سیلوا، هافبک خلاق این تیم از بازیکنانی است که مجسمه‌‌اش را در کنار ورزشگاه اتحاد ساخته‌اند. کمپانی در سال 2019 و سیلوا در سال 2020 منچسترسیتی را ترک کردند. این سه بازیکن نقشی اساسی در رنسانس منچسترسیتی داشتند. در این میان می‌توان برای آگوئرو نقشی ویژه قائل شد. گل معروفی که او در وقت‌های اضافه به کوئینز پارک رنجرز زد موجب شد این تیم در سال 2012 پس از 44 سال قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلیس شود. سیتی آن سال در آخرین ثانیه‌های فصل، قهرمانی را از منچستریونایتد و سر الکس فرگوسن گرفت.

سرخیو آگوئرو در حالی که در نشست خبری روز چهارشنبه خود اشک می‌ریخت، درباره زندگی‌اش بعد از فوتبال اینگونه گفت: «تا الان که در فوتبال و زندگی همه چیز خوب پیش رفته و مثبت بوده است. خوشحالم که مشکل قلبی من زود تشخیص داده شد. سعی می‌کنم خارج از فوتبال شاد باشم و از زندگی لذت ببرم. به عنوان فوتبالیست شما فرصت زیادی برای بودن کنار خانواده ندارید، ولی حالا زمان بیشتری خواهم داشت. جدایی از فوتبال سخت است، ولی سال‌ها درگیر بازی و مسافرت بودن نیز ساده نیست. من همچنان به فوتبال وابسته خواهم بود، ولی از این پس لذت بیشتری از زندگی می‌برم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.