افغانستان غرامت قربانیان ۱۱ سپتامبر را خواهد پرداخت!

توماس وست، نماینده ویژه‌ آمریکا در امور افغانستان می‌گوید که احتمالاً بخشی از پول منجمد شده افغانستان به خانواده‌های قربانیان حمله یازدهم سپتامبر داده شود.

به گزارش شهروندآنلاین؛ توماس وست، نماینده ویژه‌ آمریکا در امور افغانستان می‌گوید که احتمال می‌رود یک بخشی از پول منجمد شده افغانستان به خانواده‌های قربانیان حمله یازدهم سپتامبر داده شود.

آقای وست در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی پشتو، گفته است که حکومت آمریکا می‌خواهد بخشی از این پول‌ها در زودترین فرصت آزاد شود تا در بهبود وضعیت بشری در افغانستان کمک کند.

وی تأکید کرده است که این پول در دسترس حکومت امارت اسلامی طالبان قرار نخواهد گرفت. وست با اشاره به ذخایر ارزی افغانستان که گفته می‌شود بخشی آن از سوی آمریکا منجمد شده است، اضافه کرد که پول افغانستان از نه از سوی آمریکا، بلکه از سوی بانک‌ها منجمد شده است.

نماینده ویژه‌ آمریکا در امور افغانستان در این گفت‌وگو به آموزش دختران در افغانستان نیز اشاره کرده است. او افزوده است که اگر امارت اسلامی اجازه بدهند که مکاتب در ماه مارس سال جاری میلادی به‌ روی دختران باز شود، آمریکا و جامعه جهانی حاضرند تنخواه تمام آموزگاران مکاتب افغانستان را بپردازند.

مکاتب بالاتر از کلاس ششم برای دختران، همزمان با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان متوقف شد و دانشگاه‌های دولتی نیز به ‌روی دانشجویان دختر و پسر مسدود مانده‌اند.

توماس وست همچنین افزوده است که هیچ زمان‌بندی برای به ‌رسمیت شناختن امارت اسلامی وجود ندارد و عادی‌سازی روابط با کابل مرتبط به عملکردهای آنان است. آموزش زنان یکی از مسایلی است که آمریکا و جامعه جهانی بر آن نظارت می‌کنند و خواهان بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها هستند.

به باور وی رعایت حقوق بشر، آزادی زنان و نیز آموزش زنان از پیش‌شرط‌هایی هستند که از سوی آمریکا مطرح شده‌اند.

منبع:
tolonews

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.