دو اعزام پرخرج و شلوغ در تابستان 1401!

به نظر می‌رسد ورزش ایران با توجه به برگزاری دو رویداد بزرگ در ماه‌های آتی نیازمند تزریق بودجه دولتی است

با وجود نگاه کیفی کمیته ملی المپیک، شاید نزدیک به هزار نفر در مجموع از ایران به دو رویداد بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی 2022 اعزام شوند.

شهروندآنلاین – بعد از تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک، حالا تیم فعلی با قدرت بیشتری برای حضور در بازی‌های آسیایی و البته بازی‌های کشورهای اسلامی در تابستان سال 1401 برنامه‌ریزی می‌کند. این‌طور که پیداست قرار است اعزام‌ها کیفی باشد، اما بالا بودن انتظارات از سوی فدراسیون‌های مختلف و بها دادن به جوان‌ها و نفرات مستعد باعث شده تا کمیته ملی المپیک در تدارک دو اعزام شلوغ و پرخرج باشد.

اصغر رحیمی،‌ سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی می‌گوید: «تاکنون با ۹ فدراسیون نشست گذاشته‌ایم‌. در جلسه شنبه هفته آتی ستاد عالی، رشته‌ها را نهایی می‌کنیم.  پیش‌بینی اولیه ما این است که رشته‌های کشتی، کاراته، تکواندو و وزنه‌برداری شانس مدال طلا دارند. پیش‌بینی حداقلی هزینه‌ها، ۷۰ میلیون برای هر نفر است. رشته‌های تیمی هزینه‌های زیادی به کاروان تحمیل می‌کنند و حدودا ۱۰ میلیارد به هزینه‌ها اضافه خواهد شد. البته این پیش‌بینی اولیه است و باید دید تا زمان اعزام هزینه‌ها چگونه می‌شود. اگر تیمی نباشند، ۲۵۰ نفر کل کاروان است و اگر تیمی را اعزام کنیم کاروان بالای ۴۰۰ نفر می‌شود. در مجموع هم کسب ۹۰ مدال را پیش‌بینی کرده‌ایم.»

با حساب و کتاب رحیمی، در صورت اعزام 400 نفره به این بازی‌ها در کشور ترکیه 28 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

از سوی دیگر، فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 در خصوص اعزام به چین و محدودیت‌های موجود می‌گوید: «برای پرواز به چین منتظریم ببینیم محدودیت‌های پروازی به چین لغو می‌شود یا نه‌. اگر امکان پرواز روزانه نباشد باید پرواز چارتری باشد. اگر مانند المپیک محدودیت‌های ترک دهکده در ۴۸ ساعت بعد مسابقه باشد، ممکن است کار سخت باشد. چون در ۴ مرحله اعزام و برگشت داریم‌ و ممکن است برخی ورزشکاران تا ۵ روز بعد در دهکده بمانند تا پرواز تکمیل شود.»

اینها اتفاقاتی است که قطعا بار مالی برای کمیته ملی المپیک در پی خواهد داشت؛ در حالی که اعزام به چین هم هزینه بیشتری دارد و هم کاروان اعزامی به هانگژو نسبت به قونیه بزرگ‌تر است.

حالا باید دید کمیته ملی المپیک این دو اعزام را -که شاید حدود هزار نفر را در بر بگیرد و هزینه‌های گزافی هم دارد- چگونه در طول دو ماه و تابستان 1401 مدیریت خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.