روزها چگونه در ICU برای انصاریان شب می‌شوند؟

مادرش با رعایت پروتکل به ملاقاتش رفت، خودش پیگیر میناوند است و پزشکان تلاش می‌کنند

علی انصاریان 10 روزی می‌شود روی تخت بیمارستان است. حال او نسبت به روزهای گذشته تغییر خاصی نکرده و اگرچه هوشیاری‌اش را دارد، اما به سختی نفس می‌کشد و بدون دستگاه اکسیژن این امر برایش میسر نیست.

بعد از درگذشت تلخ مهرداد میناوند، حالا جامعه فوتبال امیدوار هستند تا علی انصاریان هرچه زودتر سلامتی‌اش را به دست آورد و با شکست ویروس منحوس کرونا به خانه برگردد. او این روزها شرایط سختی را در اتاق ICU بیمارستان فرهیختگان تهران می‌گذراند. درگیری ریه‌های انصاریان به ویروس بالاست و طی روزهای گذشته نیز این امر کاهش پیدا نکرده است. اگرچه این پیشکسوت فوتبال هوشیاری خوبی دارد اما نفس‌کشیدن برایش بدون دستگاه میسر نیست.

در این شرایط پزشکان و در رأس آن، دکتر هاشمیان با تلاش‌های شبانه‌روزی به دنبال برگرداندن انصاریان به وضعیت خوب هستند اما فعلا کاری از دست‌شان برنمی‌آید. به گفته پزشکان، او اکنون در اوج بیماری است و درصد عفونت‌ها و عوامل دیگر در بدنش بالا و پایین می‌شوند. از این‌رو گفته می‌شود که روزهای بعدی برای انصاریان بسیار حیاتی است و اگر در این ایام هم بدنش مقاومت کند، بیماری سیر نزولی می‌گیرد و بهبودی به زودی حاصل می‌شود.

اما در کنار وضعیت بیماری انصاریان، دغدغه‌های دیگری نیز روی تخت بیمارستان دارد. مهم‌ترین این دغدغه‌ها مادرش است. او و مادرش بسیار به هم وابسته هستند و روز گذشته نیز مادر انصاریان که بیتابی فرزندش را می‌کرده، فقط برای مدت کوتاهی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانسته انصاریان را ببیند. مادر انصاریان البته پای ثابت بیمارستان فرهیختگان است و مدام صدای دعاهایش فضای بیمارستان را پر کرده است.

آن‌طور که حامد اژدری شوهرخواهر انصاریان اعلام کرده، این پیشکسوت فوتبال و بازیگر سینما امروز یکبار برای مصرف دارو ماسک خود را برداشته و از بینی نفس کشیده و البته از مردم خواسته که برای سلامتی‌اش دعا کنند.

اتفاق دردناک دیگری که انصاریان را بسیار ناراحت می‌کند، دوری او از همه رسانه‌ها و فضاهای مجازی و موضوعات روز کشور است. انصاریان که همواره به‌عنوان یک انسان پرجنب‌وجوش و خوش‌خنده شناخته می‌شود، حالا ساده‌ترین حرکات روزانه را هم نمی‌تواند انجام بدهد که این موضوع روحیه او را پایین آورده است.

از این‌رو انصاریان مدام پیگیر وضعیت مهرداد میناوند است. حتما می‌دانید که کادر درمان و دوستان نزدیکش به انصاریان گفته‌اند که میناوند از بیمارستان مرخص شده و در قرنطینه خانگی است و به همین خاطر هم فضای مجازی را از این ستاره سابق فوتبال دور کرده‌اند.

اژدری، داماد خانواده انصاریان در این‌باره گفته است: «ما تا جایی که می‌توانیم برای او فیلم بازی می‌کنیم و چند روز قبل هم به او گفتم مهرداد از بیمارستان مرخص شده و تو عقب مانده‌ای. خداراشکر که پوشش داریم و می‌توانیم نگاهمان را از علی بدزدیم؛ خدا هم ما را ببخشد. دکتر هاشمیان تذکر داده که اگر علی خبر درگذشت مهرداد را بشنود، روحیه‌اش به‌شدت افت می‌کند. به پرستاران بارها درباره این موضوع تأکید شده و همه مراقب هستند که مبادا از همراهان بیماران یا شخص دیگری به شکلی او را متوجه فوت مهرداد کنند. قبل از خوب‌شدن علی به هیچ‌وجه نباید این خبر به او برسد و اگر این اتفاق رخ دهد، کار ما سخت خواهد شد.»

«شهروند» برای علی انصاریان آرزوی سلامتی دارد و از مردم و به‌خصوص فوتبال‌دوستان می‌خواهد برای سلامتی این پیشکسوت ارزنده دعا کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.