دستاورد بزرگ ورزش ایران؛ تعلیق جودو برداشته شد

فدراسیون جودوی ایران بعد از یک سال‌ونیم می‌تواند بازهم فعالیت بین‌المللی داشته باشد

دادگاه CAS در رسیدگی به اعتراض فدراسیون ایران به حکم فدراسیون جهانی، رأی را به سود ایران صادر کرده است.

جودوی ایران از شهریورماه سال 98 و بعد از اتفاقاتی که برای سعید ملایی در مسابقات جهانی 2019 ژاپن رخ داد، با حکم فدراسیون جهانی تعلیق شد. با توجه به اینکه ملایی دیگر به ایران بازنگشت و برخی اخبار هم علیه ایران منتشر می‌شد، فدراسیون جهانی با محوریت ویزر، رئیس این فدراسیون تصمیم به تعلیق ایران گرفت. در یک سال‌ونیم اخیر روند اعتراض به این رأی در جریان بوده، اما برخی مسائل باعث به تعویق افتادن رسیدگی به این پرونده در دادگاه CAS‌ شد. اعتراض ایران از مدت‌ها قبل در دادگاه بین‌المللی ورزش ثبت شد و وکلا و کارشناسان زیادی روی این پرونده کار کردند.

در نهایت شهریورماه امسال بود که آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی ایران به همراه داورزنی و سجادی و البته وکیل پرونده راهی سوییس شدند تا در دادگاه CAS دفاعیه و اعتراض خود را اعلام کنند. قرار بود تا یک ماه بعد از انجام این دادگاه اگر توافقی بین دو طرف صورت نگرفت، دادگاه رأی را اعلام کند، اما چندین بار زمان اعلام رأی به تعویق افتاد.

در نهایت امروز از گوشه‌وکنار خبر رسید که رأی پرونده جودوی ایران اعلام شده و یک پیروزی که شاید تا حدودی هم غیرمنتظره بود، رقم خورده است. امیر ساعد وکیل که وکالت پرونده ایران در دادگاه CAS را برعهده داشت، در اینستاگرام خود مدعی شد دادگاه حکمیت ورزش رأی به رفع تعلیق جودوی ایران داده است.

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو نیز در بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرد

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته توسط وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران با توجه به دفاعیات حقوقی مؤثری که به‌عمل آمد دیوان داوری ورزش طی رأیی که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ صادر کرد رأی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی مبنی بر تعلیق فدراسیون جودو ایران را باطل اعلام و مقرر کرد به‌منظور بررسی‌های بعدی این پرونده به فدراسیون جهانی جودو ارجاع گردد.

بدون تردید فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران خود را همچنان تابع اصول منشور المپیک و مقررات اساسنامه فدراسیون جهانی جودو می‌شناسد و از همکاری و تعامل روزافزون با فدراسیون جهانی در همین چارچوب استقبال خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.