«می‌خواهم زنده بمانم» می‌خواهد زنده بماند!

ادامه حواشی و جنجال‌های سریال «می‌خواهم زنده بمانم»

در شرایطی که توقیف سریال «می‌خواهم زنده بمانم» بگومگوی رئیس سازمان سینمایی با ساترا را موجب شده؛ در سوی دیگر ماجرا هم شاهد توضیحات نیروی انتظامی هستیم- که توقیف سریال به خاطر شکایت این نهاد به عمل آمده است. ناجا در توضیحاتش دلیل توقیف این سریال را ایرادات «ماهوی، شکلی و محتوایی» آن عنوان کرده و گفته داستان بر مبنای «تخیلات و رویا پردازی» نویسنده بوده و «مردم را نگران کرده است»

شهروندآنلاین: حواشی و جنجال‌های سریال «می‌خواهم زنده بمانم» همچنان ادامه دارد. سریالی که اخیرا به این دلیل که نویسنده‌اش آن را «بر مبنای تخیلات و رویا پردازی» نوشته، به دست نیروی انتظامی توقیف شده است. ماجرایی که انتقادات زیادی را موجب شده و بحث‌های پرشماری را به وجود آورده است.

پاسخ نیروی انتظامی

بعد از عکس‌العمل گسترده مخاطبان سریال «می‌خواهم زنده بمانم» و مخالفان هر نوع ممیزی و سانسور در فضای مجازی، مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا درباره توقیف این سریال توضیحاتی ارایه کرد.

ایرنا در این زمینه توضیح نیروی انتظامی را در پی توقیف سریال نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» با مخاطبینش به اشتراک گذاشته است: «این سریال ایراد «ماهوی، شکلی و محتوایی» داشته و داستان فاقد مستندات و بر مبنای «تخیلات» و «رویاپردازی» نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب، به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ گردید، لذا علی‌رغم تعهدات اخذشده در خصوص اعمال اصلاحات اقدامی صورت نگرفته است».
ناجا در ادامه تصریح کرده که «از آنجایی که در سکانس‌هایی از این سریال خانگی به پیشینه یک سازمان انقلابی و  پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش نموده و با نادیده‌انگاری ایثارگری‌هایشان در این سریال، به جایگاه و کارنامه درخشان‌شان توهین نیز شده است که وقایع تحریف‌شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده  است. لذا، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است».

کنایه سازمان سینمایی

اما انتقادات پرشمار مجازی تنها ماحصل توقیف سریال «می‌خواهم زنده بمانم» نیست و این اتفاق حواشی دیگری نیز به وجود آورده است که از آن جمله می‌توان به درگیری و بحث توییتری ساترا و سازمان سینمایی بر سر این موضوع اشاره کرد.
در این مورد باید گفت که به دنبال توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» به درخواست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، رئیس سازمان سینمایی یکی از اولین منتقدان این اتفاق بود- که آن را به کنترل این عرصه توسط صداوسیما مربوط دانست.
رئیس سازمان سینمایی با انتشار توییتی کنایه‌آمیز به ساترا نوشت: «هیچ سریالی توسط سازمان سینمایی توقیف نشده، زیرا موظفیم پای مجوزهایی که می‌دهیم، بایستیم و در مقابل فشارها، طرف پدیدآورنده را بگیریم. تنظیم‌گری (رگولاتوری) فقط امر و نهی به صاحب‌ اثر نیست بلکه دفاع از حقوق او هم است». انتظامی در پایان توییترش از هشتگ «متری شیش‌ونیم»، «قورباغه»، «خانه پدری» و «قصر شیرین» استفاده کرده که با مشکلات مشابه مواجه شده بودند، اما در نهایت روی پرده رفته یا از طریق پلتفرم‌های عرضه آنلاین محصولات تصویری در اختیار مخاطبان قرار گرفتند.

پاسخ ساترا

اما در پاسخ به انتظامی، علی سعد معاون تنظیم‌گری و کاربران ساترا نوشت: «جناب آقای انتظامی رفع توقیف سریال قورباغه با پیگیری سازمان سینمایی بود؟! در آذر ۹۹ تلاش شبانه‌روزی همکارانم در ⁧ساترا⁩ برای رایزنی با قوه‌قضائیه و رفع ابهامات پرونده منجر به رفع توقیف سریال شد. امیدوارم سایر گزارش‌هایتان حاوی اطلاعات دقیق‌تری باشد».
علی سعد نیز در پایان از هشتگ رستاخیز استفاده کرد- که با مشکل مشابهی دست به گریبان است و سال‌هاست توقیف شده است.

می‌خواهم زنده بمانم

سریال «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و به تهیه‌کنندگی محمد شایسته داستانی درباره دهه ۶۰ را روایت می‌کند و حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، امیر نوروزی، مهران احمدی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، افسانه چهره‌آزاد، عزت‌الله مهرآوران، ناهید مسلمی، آزاده صمدی، بهاره کیان‌افشار، فرید سجادی حسینی و مائده طهماسبی در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.