کیوسک روزنامه های جهان؛ 26 جولای

نگاهی به صفحه یک روزنامه های گاردین، نیویورک‌تایمز و تایمز

ابتلای جوانان واکسینه‌نشده در بریتانیا در پی امواج جدید کووید-19 و مشکلاتی که واکسن‌گریزان در آمریکا پدید آورده‌اند، جاسوس‌افزار پگاسوس و سیل در لندن در صفحات نخست روزنامه‌های آمریکا و انگلیس به چشم می‌خورد.

گاردین

گزارش اصلی گاردین با تیترِ «تأکید به جوانان برای تزریق واکسن؛ هنگامی که پزشکان درباره بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو هشدار می‌دهند» از افزایش تعداد جوانانی که به‌دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری می‌شوند، می‌گوید؛ جوانانی که «اکثر قریب به اتفاق» آنان واکسینه نشده‌اند.

گاردین گفته در حالی که جوانان به‌طور کلی کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-19 قرار دارند، پزشکان می‌گویند جوانان مبتلایی را می‌بینند که به‌شدت بدحالند، بنابراین اصرار دارند که آنان واکسن بزنند تا بی‌دلیل رنج نکشند.

تصویر اصلی روزنامه با عنوان «گیلز آغازگر مدال‌آوری بریتانیای بزرگ در المپیک توکیو» چلسی گیلز را مدال به‌دست در بازی‌های المپیک 2020 توکیو نشان می‌دهد. گیلز موفق شد به مدال برنز در رشته جودو دست یابد.

تیترِ «مکرون رو در رو با اسراییل بر سر جاسوس‌افزار» گفته امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در تماس تلفنی با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل، خواستار توضیح درباره بدافزار جاسوسی «پگاسوس» تولید شرکت اسراییلی «ان اس او» شده و در این‌باره ابراز نگرانی کرده است. مکرون یکی از اهداف این بدافزار بوده است.گاردین

تایمز

«موارد ابتلا به کووید کاهش یافته، زیرا واکسیناسیون وضع را کاملا عوض کرده»؛ تایمز با این تیتر گزارش داده انگلیس برای اولین‌بار از شروع همه‌گیری، شاهد کاهش مداوم موارد ابتلا به ویروس کرونا، در حالت خارج از قرنطینه، است. تعداد آلودگی‌های تأییدشده برای پنجمین روز متوالی، یکشنبه کاهش یافت، آنچه این مقاله می‌گوید شاهدی است بر اینکه کشور از اوج موج سوم عبور کرده است.

تصویر اصلی تایمز با عنوان «ارواح خیس» زنی را در میانه سیل لندن نشان می‌دهد با این توضیح: «بعد از رعد و برق و بارش سیل‌آسا، پارک سنت‌جیمز جزو مناطقی از لندن است که به‌شدت از بدترین سیل در دهه‌های اخیر متأثر شده است.»

رعد و برق شدید و بارش سیل‌آسا موجب جاری‌شدن سیل در سراسر لندن شده است.تایمز

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر موج تازه ابتلا به کووید در ایالات متحده و مشکلات واکسیناسیون در این کشور متمرکز است.

تصویر اصلی با این توضیح همراه است: «تلاشِ روبرتا موزس از اعضای شبکه‌ حامیان واکسیناسیون که در شهر شروپورت ایالت لوئیزیانا خانه‌به‌خانه می‌رود تا افراد را برای واکسیناسیون کووید-19 ثبت‌نام کند.»

تصویر با این تیترها همراه است: «نبردهای رسمی برای واکسیناسیون در لوئیزیانا»؛ «شایعات و بی‌اعتمادی باعث کُندی پیشرفت واکسیناسیون می‌شود»؛ «روی‌گردانی از تزریق واکسن به انواع ویروس فرصت رشد می‌دهد» و «واکسیناسیون بیشتر، کلید متوقف‌کردن موج جدید ابتلاست.»

نیویورک‌تایمز در این گزارش گفته: «پس از مدت کوتاهی استراحت، ایالات متحده مجددا در مرحله حساسی از همه‌گیری قرار گرفته است. آمار ابتلا به‌طور متوسط به 51 هزار مورد در روز رسیده است؛ بیش از چهار برابر نسبت به یک ماه پیش.

این کشور ممکن است دوباره شاهد سرریز بیمارستان‌ها، خسته شدن کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و هزاران مورد مرگ بیهوده باشد.

مردد بودن درباره تزریق واکسن و امتناع از آن، در ایالات متحده فراگیر است.

اگر طیف وسیع‌تری از جمعیت واکسینه می‌شدند، شیوع و طغیانی مجدد وجود نداشت.»نیویورک‌تایمز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.