هشدار؛ شدت اومیکرون کمتر نیست/ کادر درمان احساس می‌کنند بحران پایانی ندارد!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 18 دسامبر 2021

در ایالات متحده، کارکنان پزشکی احساس می‌کنند که بحران کووید پایانی ندارد. در بریتانیا کارشناسان می‌گویند شدت اومیکرون کمتر نیست؛ جایی که برخی کارشناسان بهداشت هم در پی کاهش روزهای قرنطینه‌اند.

نیویورک‌تایمز

«کارکنان پزشکی احساس می‌کنند که بحران پایانی ندارد» عنوانی است در صفحه نخست نیویورک‌تایمز. در این گزارش آمده: «کرونای بسیار مسری اومیکرون زمانی وارد ایالات متحده شده که ظرفیت کمی برای بیمارستان‌ها باقی مانده است، به‌ویژه در ایالت‌های غرب میانه و شمال شرق؛ جایی که بسیاری از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی هنوز با نوع دلتا درگیر هستند.

برخی از محققان امیدوارند که شدت بیماری بر اثر اومیکرون نسبت به کرونای دلتا کمتر باشد، اما مقامات بهداشتی همچنان نگرانند که این نوع جدید بتواند سیستم پزشکی را که در حال حاضر تحت فشار است، به نقطه شکست برساند.

روزانه حدود 1300 آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند. میزان ملی موارد ابتلا، مرگ‌ومیر و بستری‌شدن در بیمارستان بسیار کمتر از آن چیزی است که در زمستان گذشته مشاهده شد، قبل از اینکه واکسن‌ها به‌طور گسترده در دسترس باشند، اما به‌طور ناگهانی، تست‌های مثبت در حال رشد است. مقامات ایالتی در نیویورک روز جمعه بیش از 20هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش کردند که به گفته آنان بیش از هر روز دیگری از روزهای پاندمی بود.»نیویورک تایمز

فایننشال‌تایمز

«کارشناسان می‌گویند شدت اومیکرون کمتر نیست» عنوان گزارش اصلی روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز است. این روزنامه می‌نویسد تحقیقات امپریال کالج لندن هشدار می‌دهد که «هیچ مدرکی» مبنی بر خفیف‌تر بودن کرونای اومیکرون (Omicron) نسبت به نوع دلتای کووید-19 وجود ندارد. در گزارش فایننشال‌تایمز آمده که به گفته کارشناسان، سرایت اومیکرون ممکن است منتج به مواجه‌شدن با «تعداد بسیاری از مردم که نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان دارند» شود.

دیلی‌میل

در میان افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در بریتانیا، «حالا قانون 10 روز را کاهش دهید» عنوان گزارش اصلی روزنامه انگلیسی دیلی‌میل است. گزارش درباره تجدید نظر در قوانین جداسازی کووید است. این روزنامه گزارش می‌دهد که قوانین جداسازی کووید باید به قرنطینه هفت روزه کاهش یابد، به جای دستور فعلی برای 10 روز قرنطینه. در گزارش دیلی‌میل آمده: «برخی کارشناسان بهداشت از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، خواسته‌اند که به جای قانون 10 روز، دوره هفت روزه قرنطینه را بازگرداند.»دیلی میل

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.