بوریسِ دروغگو

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ جمعه 16 ژوئن 2023

نتایج تحقیقات کمیته ویژه «پارتی‌گیت»: بوریس جانسون پارلمان بریتانیا را مکررا با دروغ‌هایش گمراه کرده است.

گاردین

نتایج تحقیقات کمیته ویژه «پارتی‌گیت»: بوریس جانسون پارلمان بریتانیا را گمراه کرده است. اکثر روزنامه‌های انگلیس به دروغ‌های اثبات‌شده و مکرر جانسون درباره رسوایی پارتی گیت پرداخته و با اصطلاح بوریس دروغگو، کاریکاتور او را با بینی دراز منتشر کرده‌اند. به گزارش گاردین، این کمیته در گزارش خود گفت که بوریس جانسون عمدا پارلمان بریتانیا را به شیوه‌ای بی‌سابقه در مورد برگزاری غیرقانونی مهمانی در دفتر خود در دوران همه‌گیری ویروس کرونا گمراه کرده بود. نتایج این گزارش به اعتبار خدشه‌دار شده نخست‌وزیر پیشین بریتانیا لطمه بیشتری می‌زند. به علاوه صفحه اول گاردین به داستان غرق‌شدن یک قایق حامل صدها نفر در سواحل یونان پرداخته است. بیم آن می‌رود که هنگام ناپدیدشدن قایق در زیر آب، حدود 750مهاجر سوار این قایق بوده باشند.

 

نیویورک‌تایمز

برنامه متحدان ترامپ برای سرکوب هنجار عدالت آمریکایی؛ نیویورک‌تایمز نوشت: «زمانی که دونالد جی ترامپ به آخرین کیفرخواست خود پاسخ و قول داد در صورت انتخاب مجدد، یک دادستان ویژه را برای «تعقیب» رئیس‌جمهوری بایدن و خانواده‌اش منصوب کند، این سیگنال را به آمریکایی‌ها داد که دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ به طور کامل هنجار عدالت پس از رسوایی واترگیت را کنار می‌گذارد. رسوایی واترگِیت (به انگلیسی: Watergate scandal) به رویدادهایی گفته می‌شود که میان سال‌های ۱۹۷۲–۱۹۷۵ در هتلی به همین نام در واشینگتن‌دی.سی. اتفاق افتادند که منجر به بالا گرفتن احتمال استیضاح و در نتیجه کناره‌گیری ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا، شد.

 

وال استریت ژورنال

به گزارش وال استریت ژورنال، پکن در حال برنامه‌ریزی گام‌های بزرگی برای احیای اقتصاد در حال رشد چین است، از جمله امکان میلیاردها دلار هزینه‌های زیرساختی جدید و قوانین سهل‌تر برای تشویق سرمایه‌گذاران املاک به خرید خانه‌های بیشتر. این تحرک اقتصادی چین به دنبال مجموعه‌ای از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی چین در این هفته رخ داد، زیرا داده‌های جدید نشان می‌دهد بهبود اقتصادی این کشور کمی ناپایدار است. در شرایط فعلی که موجی از هیجان پس از کنار گذاشتن کنترل‌های شدید کووید-19 توسط این کشور فروکش کرده است، این تحرکات نشان می‌دهد مقامات پکن به طور فزاینده‌ای در مورد چشم‌انداز اقتصاد در تکاپو هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.