لباس‌های دوربین‌دار پلیس آمریکا شاهد قتل هستند

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان یکشنبه 29 ژانویه 2023

وقتی دوربین‌های متصل به لباس پلیس‌ها در آمریکا کار دست‌شان می‌دهد. نیویورک تایمز در تیتر گزارش اصلی خود نوشته دوربین‌های لباس پلیس کدهای قدیمی سکوت را شکسته است. قتل تایر نیکولز، یک مرد سیاهپوست 29 ساله در ممفیس به دست افسران پلیس، خشم و محکومیت فعالان عدالت نژادی، مدافعان اصلاحات پلیس و مقامات مجری قانون، ازجمله رئیس پلیس ممفیس را برانگیخته است.

ساندی تایمز

به گزارش ساندی تایمز، مایکل گوو، وزیر مسکن انگلیس، اولین وزیری است که پذیرفته دولت در برخی از قصورهای آتش‌سوزی برج گرنفل سهیم است. آتش‌سوزی برج گرنفل در غرب لندن جولای 2017 اتفاق افتاد؛ فاجعه‌ای که منجر به مرگ 72 انسان، از هم پاشیدن یک جامعه کوچک محلی، ناآرامی در انگلیس و افشاشدن چهره زشت نابرابری در یکی از ثروتمند‌ترین محله‌های لندن شد. گوو در مصاحبه‌ای با تایمز می‌گوید که راهنمایی‌های دولت در مورد مصالح ساختمانی «به افراد بی‌وجدان اجازه می‌دهد از یک سیستم معیوب برای رسیدن به سود بیشتر بهره‌برداری کنند». او می‌افزاید که شرکت‌های سازنده لایه‌های بیرونی سازه‌های فلزی نیز مقصر بودند و تحقیقات نشان می‌دهد که آنها با رویکرد سودجویانه در به کار بردن مصالح گویی تمایلی فعال برای به خطر انداختن مردم داشته‌اند.

اکسپرس

«مسأله مهاجران، ریشی را در جنگ انداخته است». تیتر یک اکسپرس به پیامدهای بحران‌های متوالی و رسوایی‌های مدیریت پناهجویان در انگلیس پرداخته که گویا نخست‌وزیر سوناک را به بد دردسری انداخته است. به گزارش ساندی اکسپرس، ریشی سوناک، نخست‌وزیر، بر سر طرح‌هایی برای پایان دادن به حق هر کسی که برای درخواست پناهندگی به طور غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شود، در یک «کورس متقابل» با کارمندان دولت قرار گرفته است. این روزنامه می‌گوید سوناک می‌خواهد «کتاب قوانین مهاجرت بریتانیا را پاره کند» تا به موج کنونی عبور از کانال پایان دهد. 

نیویورک تایمز
 

 

وقتی دوربین‌های متصل به لباس پلیس‌ها در آمریکا کار دست‌شان می‌دهد. نیویورک تایمز در تیتر گزارش اصلی خود نوشته دوربین‌های لباس پلیس، کدهای قدیمی سکوت را شکسته است. قتل تایر نیکولز، یک مرد سیاهپوست 29 ساله در ممفیس به دست افسران پلیس، خشم و محکومیت فعالان عدالت نژادی، مدافعان اصلاحات پلیس و مقامات مجری قانون، از جمله رئیس پلیس ممفیس را برانگیخته است. پس از قتل جورج فلوید و فضای ناآرامی که در جامعه آمریکایی بوجود آورد، حالا این واقعیت که پنج افسر متهم به قتل نیکولز سیاه پوست هستند، این ناراحتی را پیچیده می کند. همچنین بر اساس اینکه آنچه بر سر بسیاری از سیاه پوستان می آید اغلب در پلیس ناپدید و مختومه می شود،این پرونده را بیشتر در مرکز توجه قرار داده است.

 

انتهای پیام //

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.