محاکمه عدالت آمریکایی در دادگاه ترامپ

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ یکشنبه 11 ژوئن 2023

نیویورک تایمز در گزارشی پیرامون اتهامات ترامپ نوشته رئیس‌جمهوری سابق، دونالد جی. ترامپ، در پرونده جنایی فدرال که علیه او تنظیم شده، با خطرات زیادی مواجه است. او از نظر تئوری می‌توانست سال‌ها به زندان برود، اما اگر او در مقابل هیأت منصفه در دادگاه حاضر شود، اغراق نیست که بگوییم عدالت آمریکا نیز محاکمه خواهد شد.

تلگراف

ساندی تلگراف می‌گوید جانسون و متحدانش «حمله‌ای هماهنگ» را علیه دولت سوناک ترتیب داده‌اند. نخست‌وزیر سابق انگلیس در جریان رسوایی‌های مربوط به پارتی‌گیت، استعفای خود از نمایندگی پارلمان را اعلام کرد که این اقدام می‌تواند به جدایی در حزب محافظه‌کار دامن زده و به چالشی جدید برای ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، تبدیل شود. این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به جانسون می‌گوید که سوناک و تیمش با انتشار فهرستی از همتایان جدید خود که برخی از متحدان و کمک‌کنندگان اصلی نخست‌وزیر سابق را حذف کرده‌‌اند، کلاهبرداری کرده و نقشه یک حیله شرم‌آور را کشیده‌اند. این روزنامه می‌افزاید، ساختمان شماره 10 نخست‌وزیری اعلام کرده  که سوناک بدون ایرادگیری و به سادگی اسامی «تأیید شده» توسط کمیسیون انتصابات مجلس اعیان را پذیرفته است.

نیویورک تایمز

در حالی که ترامپ حاکمیت قانون را محکوم می‌کند، سیستم قضایی ایالات متحده در این ماجرا محاکمه می‌شود. نیویورک تایمز در گزارشی پیرامون اتهامات ترامپ نوشته رئیس‌جمهوری سابق، دونالد جی. ترامپ، در پرونده جنایی فدرال که علیه او تنظیم شده، با خطرات زیادی مواجه است. او از نظر تئوری می‌توانست سال‌ها به زندان برود، اما اگر او در مقابل هیأت منصفه در دادگاه حاضر شود، اغراق نیست که بگوییم عدالت آمریکا نیز محاکمه خواهد شد. اولین کیفرخواست فدرال تاریخ، علیه رئیس‌جمهوری سابق یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای دموکراسی است که این کشور تاکنون با آن روبه‌رو بوده است. این موضوع یا نشان‌دهنده اعتبار اصل حاکمیت قانون است که حتی قدرتمندترین افراد در قبال اعمال خود پاسخگو هستند یا رویدادی که بر اساس آن بخش وسیعی از مردم متقاعد می‌شوند سیستم به طور جبران‌ناپذیری توسط حزب‌گرایی فاسد شده است.

 

ایندیپندنت

معجزه در آمازون؛ 4 کودک پس از زنده ماندن از یک سانحه هوایی بعد از گذراندن 40 روز در جنگل‌های آمازون در کلمبیا زنده پیدا شدند. براساس گزارش ایندیپندنت زنده پیدا شدن این 4 خواهر و برادر 13، 9، 4 و یک ساله آنقدر عجیب بود که رئیس‌جمهوری کلمبیا در پیامی آن را یک شادی عمومی برای کل کشور خواند. مادر این بچه‌ها و دو خلبان این هواپیما بعد از سقوط هواپیمای سبک آنها در جنگل‌های آمازون در روز اول ماه مه(40 روز پیش) جان باخته‌اند. کودکان مفقودشده، یک عملیات نجات گسترده با مشارکت ده‌ها سرباز و مردم محلی بود. «گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهوری کلمبیا گفت: «یافتن این بچه‌ها یک روز معجزه‌آسا را رقم زد. آنها تنها بودند. آنها به نمونه کاملی از بقا دست یافتند که در تاریخ ماندگار خواهد شد. این بچه‌ها امروز بچه‌های صلح و بچه‌های کلمبیا هستند.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.