صدور قرار تامین کیفری حادثه مدرسه فرشتگان

مصدومان از بیمارستان ترخیص شدند

تمام مصدومان حادثه مدرسه غیردولتی علی‌آبادکتول از بیمارستان ترخیص شدند. این در حالی است که قرار تامین کیفری این پرونده صادر شد و دستگاه قضائی به طور جد پیگیر این پرونده است.

ساعت 9:43 صبح روز شنبه هشتم آبان ماه بود که ناگهان صدایی وحشتناک از یکی از کوچه‌های شهرستان علی‌آبادکتول به گوش رسید. یک ساختمان ریزش کرده بود. همه جا پر از خاک و آوار شده بود. این ساختمان مدرسه ابتدایی دخترانه بود. مدرسه‌ای که در آن دانش‌آموزان سر کلاس بودند. معلم هم در حال تدریس بود. اما آوار درس آنها را نیمه‌تمام گذاشت. دانش‌آموزانی که تا به حال مدرسه را تجربه نکرده بودند. دخترانی که به خاطر کرونا به تازگی مدرسه رفتن را شروع کردند، اما آوار سهم آنها شد.

ساختمان‌سازی کنار این مدرسه هنگام گودبرداری چنین مهلکه‌ای را به وجود آورد. در ابتدا با آن همه آوار کسی باور نمی‌کرد که قربانی‌ها زنده از آنجا بیرون بیایند. دقایقی بعد نیروهای امدادی سر صحنه حاضر شدند. عملیات آغاز شد و کودکان یک به یک از زیر آوار نجات یافتند.

با گذشت دو روز مهدی سراج، نماینده وزارت آموزش‌وپرورش پس از بازدید محل حادثه و بررسی پرونده گفت: «گزارش جمع‌بندی حادثه به زودی به وزیر آموزش‌وپرورش و جامعه ارایه می‌شود.»

آقای ایزد، دادستان علی‌آبادکتول نیز در این رابطه گفت: «در اقدام فوری پرونده قضائی تشکیل شد. مسببان اصلی حادثه، شامل مالک زمین و مسئول نظارت و بررسی ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرداری بازداشت بودند. اولین جلسه رسیدگی تشکیل و قرار تامین کیفری صادر شد و دستگاه قضائی به طور جد پیگیر این پرونده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.