قرنطینه در چین تولیدکنندگان را نگران کرده است

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 17 ژانویه 2022

از نخست‌وزیر بریتانیا درباره پارتی‌گیت بازجویی شد؛ قرنطینه چین فشار را بر زنجیره تامین افزایش می‌دهد و حالا رهبر حزب کارگر بریتانیا باید برای شکستن قرنطینه عذرخواهی کند؛ عناوینی که در روزنامه‌های جهان می‌خوانیم.

دیلی‌تلگراف

«گری از جانسون درباره پارتی‌گیت بازجویی کرد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. این روزنامه گزارش می‌دهد: ««سو گری» کارمند دولتی -کسی که تحقیقات درباره اتهامات میهمانی‌ها در خیابان داونینگ در زمان برقراری محدودیت‌های کرونا را هدایت می‌کند- در مورد اتهامات «پارتی‌گیت» از نخست‌وزیر بازجویی کرده است. گزارش او ممکن است این هفته منتشر شود. برگزاری میهمانی‌های دولتی در ایام قرنطینه خشم فزاینده‌ای برانگیخته است. یک نظرسنجی‌ نشان داد از هر 10 حامی حزب محافظه‌کار، چهار نفر خواهان استعفای بوریس جانسون هستند.»

تصویر اصلی نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، را دیروز (16 ژانویه) در حال ترک استرالیا نشان می‌دهد. استرالیا ویزای نواک جوکوویچ را به دلیل قوانین مربوط به کووید- ۱۹ و ممکن نبودن ورود به این کشور بدون تزریق واکسن لغو کرد. تیس‌باز صربستانی ۳۴ ساله، قرار بود در مسابقات اوپن استرالیا که از روز دوشنبه (17 ژانویه) آغاز شده، بازی کند.

نیویورک‌تایمز

«قرنطینه چین فشار را بر زنجیره تامین افزایش می‌دهد»؛ «محدودیت‌های ویروسی جدید» و «ترس از امکان اختلال بیشتر تجارت جهانی بر اثر سیاست کووید» عناوین گزارش صفحه نخست نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «شرکت‌ها در حال آماده‌‌‌شدن برای دور دیگری از اختلالات بالقوه ناتوان‌کننده زنجیره تامین هستند، زیرا چین که حدود یک‌سوم تولید جهانی را در دست دارد، در تلاش برای متوقف کردن پیشروی کرونای اُمیکرون (Omicron)، قرنطینه‌های گسترده‌ای اعمال می‌کند.

این اقدامات تاکنون ده‌ها میلیون نفر را در چندین شهر چین در خانه‌های خود محبوس کرده است. حداقل 20 میلیون نفر یا حدود 1.5 درصد از جمعیت چین در قرنطینه به سر می‌برند که عمدتا در شهر شیان در غرب چین و در استان هنان در مرکز قرار دارند. سیاست «تحمل صفر» این کشور در برابر کووید، تولیدکنندگان را نگران دور دیگری از تعطیلی کارخانه‌ها و بنادر چین کرده است.»

دیلی‌میل

بعد از افشاگری‌ها درباره میهمانی‌های قرنطینه‌شکن در دفتر نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون با سیل انتقادها مواجه است، سر کی یر استارمر، رهبر حزب کارگر، از جمله منتقدان سرسخت اوست. حالا گزارش اصلی دیلی‌میل گفته: «استارمر باید برای نوشیدن در قرنطینه عذرخواهی کند».

این روزنامه می‌گوید سر کی یر استارمر پس از اینکه آوریل سال گذشته در جلسه‌ای با همکارانش در حال نوشیدن مشروب دیده شد، تحت فشار است تا عذرخواهی کند.

پس از انتشار عکسی از استارمر در حال نوشیدن مشروب با همکارانش در دوران قرنطینه، دیلی‌میل بر رفتار رهبر اپوزیسیون تمرکز کرده است. رهبر حزب کارگر بریتانیا گفته این تصویر در رویدادی کاری گرفته شده و «هیچ شباهتی» بین کار او و بوریس جانسون، نخست‌وزیر، وجود ندارد. نمایندگان حزب محافظه کار او را به ریاکاری متهم کرده و از او خواسته‌اند عذرخواهی کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.